Wpisy archiwalne Sierpień, 2011, strona 1 | rowerzystka.bikestats.pl Rowerkiem przez świat...

To było...

Sierpień, 2011

Do Frankfurtu...

Sobota, 27 sierpnia 2011 · dodano: 28.08.2011 | Komentarze 26

Hasło "Frankfurt Nad Odrą 27.08.2011 " padło na forum RS już w środę.

monter61 zaproponował wycieczkę, ale z powodu złych prognoz pogody mieliśmy nie jechać. Po Masie Krytycznej w piętek, przegłosowaliśmy jednak Krzyśka i w sobotę, skoro świt, o 5.15 wyruszyłam z domu na podbój Frankfurtu. Temperatura była już o tej porze wysoka, ok. 22 stopni, w związku z czym myślałam, że dzisiejszy dzień będzie bardzo trudny do przejechania. Na stacji zjawiło się razem pięć osób na siedmioro chętnych z wczorajszego dnia.
Basia „Rudzielec102”, Krzysiek „Monter61”, Piotrek „Bronik”, Karol i ja.

Pociąg do Kostrzyna wlókł się jak ślimak, w końcu dojechaliśmy.

Na dworcu ja skusiłam się na pączka i kawę, inni na inne słodkości. Pogoda zmieniła się, ochłodziło się znacznie, niebo zostało zasnute chmurami. Z jednej strony fajnie bo dobrze będzie się w niższej temperaturze jechało, zaś z drugiej strony fotki znów będą bez wyrazu.

Dziś kilka filmów z naszej wycieczki do Frankfurtu. Pierwszy z nich to trasa z Kostrzyna do Frankfurtu. Gdyby nie nasz ulubiony Wmordewind... :). Jechaliśmy wzdłuż Odry, wałem przeciwpowodziowym, gdzie piękne widoki rozciągają się na rozlewiska rzeki. Po drodze minęliśmy Lebus, miejscowość położoną na pięknym zboczu tuż nad Odrą. Wokół wiele wspaniałych widoków rozpościera się na okolice. Później wijącą drogą przez las, dojechaliśmy do ścieżki rowerowej już przed Frankfurtem.

Zwiedzanie Frankfurtu... . Miasto czyste i zadbane, budynki utrzymane w należytym prządku, zabytki odrestaurowane, dobrze oznakowane mapy na tablicach i propozycjami turystycznymi. Łza się w oku kręci, że u nas tak nie można...

Niewyrwikółki...

Na chwilę zajrzeliśmy na naszą stronę, do Słubic...

Powrót do Frankfurtu, czas na odpoczynek :)

...można tak...

...albo tak :)))

Przejazd w Frankfurcie duktem na Odrą i dalsze zwiedzanie miasta...

Po drodze odwiedziliśmy kilka placów zabaw (w końcu jakaś cząstka dziecięcej natury na szczęście pozostała w nas), nie omieszkaliśmy na nich troszkę poharcować :))

Dłuższą chwilę spędziliśmy przy takiej większej zabawce, jaką jest helikopter :)

Ale, jak to bywa zazwyczaj, wszystko co dobre, w końcu kończy się, ruszyliśmy w drogę powrotną do Kostrzyna, gdzie ok. 18.00 odjeżdża nasz ostatni pociąg do Szczecina. Wybraliśmy inną trasę, oddaloną trochę bardziej od Odry, przez co była mniej ciekawa, ale i też mniej uciążliwa. W drodze powrotnej złapała nas lekka mżawka, ale cóż to się ma do deszczu, który nas przywitał w Szczecinie :))

Wycieczka bardzo udana, jestem wdzięczna, że w mych bliskich okolicach, mieszkają tacy pozytywni szaleńcy, którym miły jest wiatr we włosach :))

Poniżej skrót fotograficzny z dzisiejszej wycieczki :)

Na dworzec PKP

Kostrzyn-Frankfurt-Słubice-Frankfurt-Kostrzyn

Powrót z dworca PKP do domu

Masa Krytyczna

Piątek, 26 sierpnia 2011 · dodano: 26.08.2011 | Komentarze 13

Dzisiaj Masa Krytyczna niejednokrotnie prowadziła pod prąd ulicami jednokierunkowymi, może to propozycje na kontrapasy na tych ulicach :))). Troszkę też było podjazdów :)
Po masie ustaliliśmy, że jutro jedziemy rowerkami na podbój Frankfurtu :))). Jakby ktoś chciał się dołączyć, to zbiórka o 5.50 na stacji PKP, k/informacji. Jedziemy do Kostrzyna pociągiem, potem już rowerkami do Frankfurtu.
Powrót z Masy Mieszka I, w drodze jeszcze dowiedziałam myjnię by opluskać mojego "Łunibajka"

Kategoria 2011, Masa Krytyczna

Stan Samadhi

Wtorek, 23 sierpnia 2011 · dodano: 23.08.2011 | Komentarze 11

Zdjęć nocnych nie będzie, kalkulator wszedł w stan Samadhi w drodze na trening jogi :(

Medytacja... :/

Do Hintersee na piwo...

Sobota, 20 sierpnia 2011 · dodano: 21.08.2011 | Komentarze 20

Witam serdecznie wszystkich zaglądających na mój skromny blog

Rowerowi maniacy (plus Misiaczowa - foci)

Późno wieczorem, po powrocie z wycieczki ... z Tunią, dostałam od niej wiadomość na GG, że zostałyśmy zaproszone na sobotni wyjazd rowerkami do Hintersee na kiełbaskę, kawę lub... :) piwo.
My z Tynisławą rano spotkałyśmy się w Smolęcinie, a następnie pojechałyśmy na granicę Bobolin-Schwennenz. Tam poczekałyśmy na całą ekipę. Okazało się, że jest nas aż 8 osób :)
Dalsza nasza trasa to nową ścieżką z Grambow do Linken i dalej do Bismark. Następnie skręciliśmy na drogę do Blankensee, a stamtąd do Pampow. Tutaj znalazło się troszkę podjazdów. Ogólnie trasa bardzo przyjemna, wiodąca wśród pół, lasów i małych niemieckich miejscowości.
Tempo było bardziej niż turystyczne, po drodze mieliśmy mnóstwo postojów, gdzie przyjaźnie zacieśniały się nasze znajomości.
Minęliśmy Glashuette, a następnie dojechaliśmy pięknie wijącą się asfaltową ścieżką przez las do Hintersee. To był nasz cel, tutaj powinien znajdować się, jak to mówili Misiacze, "Bimbisik", w którym miły być te specjały kulinarne. Niestety!!! "Bambisik" zniknął, a my nieco rozgoryczeni, udaliśmy się na jego poszukiwania fantastyczną, szutrową ścieżką rowerową, powstałą po likwidacji wąskotorowej kolejki, do Rieth. Tutaj znaleźliśmy miejsce na postój w klimatycznej kawiarni, powstałej na miejscu stacji kolejki, na kawę z lodami i ciasto (fantastyczny sernik, zresztą, kawa też fantastycznie smakowała :)))
Po tych wspaniałościach ruszyliśmy w drogę powrotną. W Dobieszczynie ja i Tunia postanowiłyśmy, ze względów dystansowych (Tunisława pobiła swój rekord i przekroczyła dość znacznie setkę :)), odłączyć się od grupy i wrócić tą samą trasą, reszta udała się w kierunku granicy, gdzie dalej przez Tanowo wrócili do Szczecina.
Dzisiaj tych rekordów było więcej, Misiaczowie też pobili swoje rekordy :))
Wycieczka należała do tych bardziej udanych i mniej męczących :)

Dzisiaj, zamiast fotek z krajobrazami z wycieczki, filmik pokazujący klimaty trasa, którą dziś przebyliśmy w doborowym towarzystwie :)

Poniżej kilka ekspozycji kwiatowych, dających klimat temu miejscu (tutaj była kawa z lodami i pyszny sernik :))

Zbadać drogę z Ladentin do Schwennenze

Piątek, 19 sierpnia 2011 · dodano: 19.08.2011 | Komentarze 9

Dzisiaj wcześniej skończyłam pracę, zadzwoniłam do Tuni by zaproponować jej wieczorną przejażdżkę po okolicy. Umówiłyśmy się w Smolęcinie i pojechałyśmy sprawdzić, jak postępują prace remontowe drogi z Ladentin do Schwennenze. Niestety, musiałyśmy zawrócić bo się skończyła i wróciłyśmy do Ladentin, a potem rundka do Rosow i Rosówka. Przejażdżka bardzo przyjemna, tylko ten wiatr..., już mocniej nie mógł wiać :)))

okolice Karwowa

Oczywiście, ulubiony kucyk w Smolęcinie, dzisiaj nawet porżał ze mną o różnych sprawach :)

U sąsiadów już pięknie posprzątane na polach

Tunia na drodze do Ladenin

I ja na tej drodze...

Droga z Ladentin do Schwennenze

A tak ładnie się zapowiadało...

Wracamy, jedziemy do siebie za miedzę lub jedziemy tą pełną błota i piachu drogą do Schwennenze?

Wróciłyśmy. Kościół w Ladentin

Krówki w Ladentin

Zachodzi słoneczko :)

...tu też zachodzi :)

Tunia oświecona :))

• Sprzęt Łunibajczyk

Nocne Szczecina uroki cd.

Czwartek, 18 sierpnia 2011 · dodano: 18.08.2011 | Komentarze 12

Dziś znów rowerkiem na trening, a potem troszkę nocnego Szczecina :)

Pod orłami kilka par, przy muzyce z lat 50-tych (pewnie z magnetofonu) tańczyło sobie nie zwracając na nic uwagi :))

Ławeczka w romantycznym miejscu na Jasnych Błoniach

Pomnik Papieża Jana Pawła II na Jasnych Błoniach.

Aleja Papieża Jana Pawła II

Fontanna przy nowym Teatrze Lalek Pleciuga

Deptak Bogusława X

Kategoria 2011, Szczecin nocą

Szczecin nocą

Wtorek, 16 sierpnia 2011 · dodano: 16.08.2011 | Komentarze 17

Wróciłam troszkę wcześniej niż zazwyczaj z pracy, a planowałam jeszcze zaliczyć trening jogi o 20.00, więc wsiadłam na rowerek i pojechałam na Niedziałkowskiego. W drodze powrotnej zboczyłam na nową, szczecińską Starówkę, Wyszyńskiego i dalej 3 Maja, Narutowicza, Al. Piastów i do domku. Po drodze kilka fotek nocnego Szczecina.

Bazylika archikatedralna świętego Jakuba

Nowa Starówka - kamieniczki

Bazylika archikatedralna świętego Jakuba - inny kadr

Kościół św. Jana Ewangelisty

Brama Portowa - brama miejska Szczecina

Kategoria 2011, Szczecin nocą

Taki sobie spacerek rowerowy

Poniedziałek, 15 sierpnia 2011 · dodano: 16.08.2011 | Komentarze 9

Dzisiejsza wycieczka spowodowana była, mimo ogólnie wolnego dnia od pracy, trochę moimi potrzebami zawodowymi. Umówiliśmy się na ścieżce rowerowej Pilchowo-Tanowo, przy zjeździe do Bartoszewa. W Pilchowie minęłam Misiacza i Misiaczową pędzących gdzieś przed siebie. Potem pętelka przez Sławoszewo, Dobrą i dalej przez Dołuje do domu. Pogoda super na jazdę rowerkiem, co zresztą było dziś bardzo widoczne. Wszyscy, nie tylko jeżdżący ale chyba też posiadacze rowerków wylegli na wycieczki rowerowe :P)
Coby nie było smutno, poniżej kilka fotek darów natury :)

Kategoria 2011, Kwiaty

• Sprzęt Łunibajczyk

Miedwie i te trochę "więcej" :)

Niedziela, 14 sierpnia 2011 · dodano: 15.08.2011 | Komentarze 15

Nie lubię powtórek z tras, a tym bardziej w bardzo krótkim okresie czasu. Tym razem wyszło jakoś inaczej. Tydzień temu, też w niedzielę, pojechaliśmy nad Jezioro Miedwie, ale planowaliśmy trochę więcej. To "więcej" to pętla dookoła Miedwia. Zła pogoda, późna godzina, bo wyruszyliśmy bardzo późno i nasza, jeszcze niezbyt dobra kondycja, to wszystko razem spowodowało, że w tamtym dniu zrezygnowaliśmy z dalszej jazdy i wróciliśmy troszkę inną trasą do domu. Człowiek jednak złożoną istotą jest i jakiś niedosyt pozostał. Jako, że pogoda zapowiadała się obiecująco, postanowiliśmy jednak zaliczyć tę wycieczkę w całości.
Trasę przez Puszczę Bukową, którą z przyjemnością zjeżdżałam tydzień temu, dziś mozolnie zdobywałam z powrotem - ok. 7 km podjazdu do Kołowa

Ech, która z tych dróg będzie najkrótsza?

Dobropole Gryfińskie to dość odosobniona wioska położona na otoczonej lasami Polanie Dobropolskiej. Niewielka, wysoko ( 90 m.n.p.m.) położona miejscowość zbudowana na bazie owalnicy na przecięciu Drogi Kołowskiej i Drogi Dobropolskiej.
We wsi neogotycki Kościół p.w. Podwyższenia Krzyża z granitu (1862) z dwukondygnacyjną, ceglaną wieżą usytuowany na wzniesieniu otoczonym murem z kamieni polnych

Dwór neoklasycystyczny w Kołbaczu - opuszczony przez szkołę ponad dwadzieścia lat temu popada w ruinę.

Jezioro Miedwie po raz kolejny

O rowerzyści!!! Musicie teraz pojechać dookoła Miedwia, droga spokojna, mało balchosmrodów, jest tam dużo do zwiedzania

Milutki, nawet dał się pogłaskać

Atrakcji turystycznych nad Miedwiem co niemiara. Można popływać łódką, kajakiem, żaglówką i czym człowiek tylko zapragnie.

Ludzi też całe mnóstwo, podejrzewam, że gdy jest gorące lato to tutaj są ogromne tłumy, tak jak w Międzyzdrojach tegorocznego mojego urlopu :)

Z nad jeziora jakąś boczną, niezbyt używaną ścieżką, wydostaliśmy się na wcześniejszą ścieżkę rowerową, którą dojechaliśmy do Morzyczyna

Dalej przez Kunowo - jest to wieś owalnica, wchodziła w skład domeny książęcej i w drodze nadania księcia Barnima I w roku 1248 wieś przeszła na własność biskupstwa kamieńskiego - Pommersches Urkundenbuch I 368 - Cunowe. W XIII wiecznych dokumentach odnotowano jej istnienie pod nazwą Kunowo Biskupie. W 1642 roku Joachim Meinecke założył majątek, który w XIX wieku stał się folwarkiem.
We wsi znajduje się kościół z XV w. pw. Matki Boskiej Królowej Polski, przebudowany gruntownie w początkach XVIII w. z wieżą dobudowaną ok. 1582 r. We wnętrzu barkowy ołtarz oraz późnogotyckie sakramentarium z malarskim przedstawieniem Chrystusa Bolejącego. Pod prezbiterium płyty nagrobne z XVI i XVIII w.

Następną atrakcją naszej wycieczki do Koszewko. Wieś powstała na początku XIII wieku, na słowiańskim grodzisku z IX–X wieku. Tuż po powstaniu Koszewko zostało przekazane zakonowi cystersów w Kołbaczu, zaś w 1236 zostało przekazane jako własność dla biskupów kamieńskich. Od XIV wieku folwark.

Neorenesansowy pałac z XIX w. przebudowany w 1922 roku

Na razie starczy tych atrakcji historycznych. Po drodze mijamy pasące się konie. Droga spokojna, mało samochodów, słoneczko powoli chowa się za chmurami, czyżby dzisiaj też miało zanosić się na deszcz...

Powoli zbliżamy się do Koszewa. Miał być już spokój od atrakcji historycznych, ale co tam... . W biegu, tak jak przeważnie wszystkie, fotka gotyckiego kościoła pw. Niepokalanego Poczęcia NMP, który został zbudowany w XVI w. z kamienia i cegły, z wieżą o charakterze obronnym...

...oraz kolejna architektoniczna atrakcja Koszewa, leżąca na skarpie rynny jeziornej - przepiękny pałac z wieżą przykrytą neobarokowym hełmem. Wjeżdżając do niego już z daleka widać wysoką wieżę, która w pierwszej chwili wygląda na wieżę kościelną.
Pałac wybudowano w latach 1914-16, a w 1934 r. poddano gruntownemu remontowi. Ciekawostką jest, że w czasie wojny był on własnością feldmarszałka Friedricha von Paulusa. Obecnie również znajduje się w rękach prywatnego właściciela.

Kolejne stadko koni...

... i bocian startujący do lotu, przestraszył się nas biedaczysko :/
Ale kto to widział szukać żab na szosie?

Cichy i wolniutki podjazd do bociana z przyszykowaną komórką do zrobienia fotki :)

Zalążkiem dzisiejszego Wierzbna była stara osada Grędziec. Osada leżała na pograniczu posiadłości biskupów kamieńskich i cystersów kołbackich, co było przyczyną częstych sporów granicznych. Zapewne z tego powodu w połowie XIII wieku Grędziec, należący od 1236 roku do biskupów kamieńskich został opuszczony (ostatnia wzmianka o nim pochodzi z 1248 r.).
W jego miejsce pojawia się od 1262 roku Wierzbno, w którym istniał już w tym czasie dwór biskupi, często odwiedzany przez ordynariusza diecezji kamieńskiej. Przy dworze powstała osada, która uzyskała prawa miejskie zapewne w XIII w. potwierdzone przez Barnima IX w 1564 roku. W 1321 roku Wierzbno kupili cystersi z Kołbacza i założyli tu wielki folwark. W 1478 roku miasto zostało spustoszone przez wojska brandenburskie, a w czasie wojny trzydziestoletniej przez wojska szwedzkie i austriackie. W 1780 roku strawił je niemal doszczętnie wielki pożar. Klęski te, oraz zmiana przebiegu szlaków handlowych przyczyniły się do upadku Wierzbna, które w końcu XVIII w. pozbawiono było praw miejskich. Zachował się tu miejski plac zabawowy z okresu świetności Wierzbna.
W południowo-zachodniej jego części późnogotycki kościół kamienno-ceglany z XV w. z niską wieżą z XVII w. zwieńczoną czterema narożnymi wieżyczkami. Szczyt wschodni kościoła i elewacje wieży bogato ozdobione ostrołukowymi blendami.

Nastała moda na orły i lwy. Tutaj orły startujące do lotu na słupach od bramy wjazdowej. dzisiaj to już kolejne, które widzimy w czasie naszej wycieczki :)

Kościół w Okunicy

Tam, za tym polem Miedwie, powoli będziemy opuszczać jego obrzeża i wracamy do domu.

I znów bociek, tam razem w towarzystwie dostojnych krów :)

Zmieniała nam się troszkę nawierzchnia, ale nie jest tak najgorzej

Dobrze, że ziemia jest mocno nasiąknięta wodą, inaczej nie dałoby się tutaj jechać :/

Turze - kościół

Nasza trasa dalej to Chlebowo-Babin-Parsów-Drzenin i dalej do Gardna.
Gardno - w 1240 roku klasztor cystersów w Kołbaczu otrzymał potwierdzenie posiadania wsi Gardno. W 1242 roku w dokumencie wystawionym na rzecz opactwa w Kołbaczu wymieniono świadka; Hinricus Sculteus de Gardna. W I połowie XIII wieku w Gardnie wybudowano kościół, była to budowla w stylu romańskim zbudowana z granitowych kwadr. W roku 1893 nastąpiła przebudowa świątyni. W 1945 roku kościół zdewastowany wskutek działań wojennych popadł w ruinę. Odbudowa świątyni nastąpiła dopiero w 1978 r. W dniu 9 maja 1978 r. kościół konsekrowano jako siedzibę parafii pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa

Zaczyna kropić powoli deszcz. Dalej na Gryfino i Mescherin - przejście graniczne tam zamknięte z powodu remontu drogi, ale jeszcze można przejść przeprowadzając rower przez piach. Dalej już na Kołbaskowo, Smolęcin, Warzymice i do domu.
Niedosyt zaspokojony, czas na nowe pomysły na wycieczkę rowerkiem :)

Miedwie

Niedziela, 7 sierpnia 2011 · dodano: 08.08.2011 | Komentarze 12

W końcu niedziela i czas na rowerowanie. W ostatnim czasie mało tego rowerowania u mnie, zresztą, jak zauważyłam na naszym portalu, to nie tylko ja tak mało jeżdżę. Prognozy pogody zapowiadały przelotne deszcze, a u mnie na niebie nawet niebo nie wyglądało groźnie. Dzisiejszy kierunek to Miedwie. Mój rowerowy kompan w końcu wrócił z podbojów wodnych, a nawet miał ich, z powodu częstych opadów, dość, więc umówiliśmy się na wycieczkę nad jezioro Miedwie, a kto wie, może i więcej. Założenie były ambitne... ;)
Umówiliśmy się pod wiaduktem k. Auchana i ruszyliśmy Autostradą Poznańską przed siebie.

Zanim dotarłam do umówionego celu, oczywiście niebo zmieniło swoje oblicze i tuż za nami podążały ciemne, deszczowe chmury. Zastanawiałam się tylko, kiedy spadnie deszcz. Nasza trasa prowadziła przez Chlebowo - powiadają ludziska w necie, że osadę słowiańską ofiarował w 1212 roku książę Barnim II cystersom z Kołbacza, którzy w 1237 roku zakupili resztę wsi. Silny wmordewind nie ułatwia jazdy :/

We wsi znajduje się kościół gotycki z cegły, wybudowany w XIV wieku, który został zniszczony w 1945 roku. W latach 1967-68 został zabezpieczony jako trwała ruina. Od 1997 roku trwa odbudowa świątyni, która w 2001 roku została przykryta nowym dachem

Chlebowo - kościół cd

Dalej jedziemy drogą do Żelisławca - jak głoszą podania, miejscowość została założona przez książęcego kasztelana Żelisława. To staropolskie imię, składające się z dwóch członów: żeli – pragnąć oraz sław – sława, rozsławiło odnalezienie gniazda gryfów na jednym z okolicznych dębów. To mityczne zwierzę występuje licznie w herbach dzisiejszego zachodniopomorskiego.
Założona na planie owalnicy wieś, wymieniana jest w roku 1180 jako własność cystersów z Kołbacza. W 1255 roku otrzymała na krótko prawa targowe. Obecnie Żelisławiec należy do gminy Stare Czarnowo.
Choć nad nami wciąż wiszą ciężkie, deszczowe chmury, to powietrze ciepłe i jest parno. Dobrze, że w zanadrzu mam deszczową, lekką kurtkę

W drugiej połowie XIII wieku w centrum wsi wybudowano kościół we wczesnogotyckim stylu. Świątynia z kostki granitowej w założeniu prostokąta, pozbawiona była chóru i wieży. W roku 1945 została zniszczona, a później, w 1977 roku, ponownie odbudowana. Obecnie po zachodniej stronie wznosi się XIX wieczna, masywna, prostokątna wieża. Do jej budowy użyto cegły, którą następnie otynkowano. W przyziemiu wieży znajduje się głęboko osadzony portal o prostym, zamkniętym półokrągło ościeżu. W osi wieży, w połowie jej wysokości znajdują się prostokątne, wąskie okna, po jednym na każdej ze stron. U szczytu wieży, na czterech jej ścianach, wymurowano po trzy okna w takim samym założeniu. Wieżę przykryto blaszanym dachem namiotowym, nad którym wznosi się krzyż. Mury świątyni przykryto dwuspadowym, stromym dachem, który podobnie jak dach wieży wykonano z blachy. Na nim bociany mają swoje gniazdo i chyba powoli szykują się do podróży.

Zresztą, nie ma co im się dziwić, tegoroczne lato nie rozpieszcza ani ich, ani nas. Choć patrząc z drugiej strony, to na zalanych deszczem terenach, więcej jest zapewne żabek :)
O wilku mowa, chmury dążące cierpliwie za nami powoli otwierają swoje zaworki i z nieba zaczyna padać drobna ale ciepła mżawka. Zbliżamy się do Kartna - wieś owalnica, dawniej niemiecki Kortenhagen, położona na Równinie Wełtyńskiej i południowym skraju Puszczy Bukowej. Od XIII wieku wymieniana jako własność cystersów z Kołbacza.
W centrum wsi znajduje się wczesnogotycki kościół z drugiej połowy XIII wieku, obecnie pod wezwaniem Podwyższenia Krzyża Świętego. Wybudowano go na planie prostokąta z dobrze obrobionych, granitowych kwadr. Mury okalane są przez ukośnie profilowany cokół zachodzący na ościeża portali. Świątynia powstała jako jednosalowa, orientowana i do dziś nie posiada wieży oraz chóru. W 1945 roku uległa zniszczeniu, a odbudowano ją dopiero w latach 1981-1984.

Tutaj też jest gniazdo boćków :)

W Starym Czarnowie, dwie młodziutkie amazonki paradują na swoich wierzchowcach przez centrum miejscowości :)

Przestało padać, nawet gdzieniegdzie słońce próbuje popatrzeć na ziemian poprzez kurtynę chmur

Kołbacz - najstarsze ślady osadnictwa Słowian na terenach obecnego Kołbacza datuje się na VII w. naszej ery. W średniowieczu istniał tutaj (około 1,5 km na południowy wschód od obecnej wsi) gród książęcy. Jest to jedna z możliwych lokalizacji pierwotnej siedziby pomorskiego książęcego rodu Gryfitów. W XII w. ziemie te należały do Warcisława II Świętoborzyca, kasztelana szczecińskiego, który w 1173 sprowadził w okolice grodu cystersów z duńskiego klasztoru w Esrum. W kolejnych latach panowania zakonników na tych terenach sukcesywnie powiększały się ich dobra. Kołbacz był jednym z najważniejszych ośrodków politycznych księstwa pomorskiego, do którego często zjeżdżali książęta szczecińscy. W kościele klasztornym zostało pochowanych wielu członków rodów Świętoborzyców i Gryfitów, niestety nie zachował się żaden nagrobek. Po reformacji w 1535 klasztor został zlikwidowany, a jego dobra stały się domeną książąt. W 1662 ostatecznie zakończył się okres świetności Kołbacza. Stało się tak w wyniku ogromnego pożaru. Miejscowość nie odzyskała dawnego blasku.
Po II wojnie światowej skończyło się niemieckie panowanie nad wsią i nastąpiło przejęcie jej przez Polskę

Tutaj znajdujemy kościół parafialny, romańsko-gotycki, 1210-1347 - pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa, poświęcony 20 października 1946, mieści się w prezbiterium i w transepcie dawnego kościoła opackiego cystersów. Pozostała część nawy głównej od XVII w. po dzień dzisiejszy nadal pełni funkcję magazynu. Ciężkie chmury znów zagroziły deszczem...

Przed Kobylanką natrafiamy na niedługi odcinek ścieżki rowerowej, choć dzisiejsza trasa wiedzie (prócz Autostrady Poznańskiej) przez drogi o słabym natężeniu ruchu blachosmrodów

W Kobylance wjeżdżamy na następny, pięknie wijący się w tunelu z drzew, odcinek ścieżki rowerowej prowadzącej do Morzyczyna.

A ja moknę :))
Jezioro Miedwie - powiadają, że co do wielkości to drugie, zaraz po Jeziorze Dąbie, w zachodniopomorskim :))

A ja moknę, dobrze, że ciepło jest :))

Miało być dzisiaj ambitniej, ale pogoda, nasza kondycja, późna już pora..., to razem sprostowało nasze plany podróży rowerowej. Jeszcze tylko krótka przejażdżka po Morzyczynie i wracamy, teraz do Bielkowa przez Jęczydół.
Bielkowo - wieś owalnica, w średniowieczu stanowiła własność klasztoru w Kołbaczu. Po wprowadzeniu reformacji, od 1537 r. znalazło się w domenie książęcej. Początki parafii rzymsko-katolickiej pochodzą z 1276 r, o parafii ewangelickiej w 1786 i 1868 r. Budynek kościoła pochodzi z XV wieku, w XIX w gruntownie go przebudowano nadając mu cechy neogotyckie, ostatnia przebudowa w 1980 r.

Z Bielkowa do starej "trójki" wracamy tą samą drogą, a następnie szukamy drogi do Kołowa, wiodącą przez Puszczę Bukową. W Płoni skręcamy w drogą z nawierzchnią z tzw. kocich łbów :), które ciągną się gdzieś ok 1 km. Spacerkiem, przy okazji odpoczywając (przejazd "trójką" nie należał do najprzyjemniejszych), pokonujemy ten dystans, przy okazji podjadając przydrożne śliwki :)
Ufff, docieramy do Kołowa, najwyżej zlokalizowanej wsi Pobrzeża Szczecińskiego (wys. 130 - 135 m n.p.m.), charakteryzuje się mikroklimatem, który cechują silne wiatry, krótszy o dwa tygodnie niż na obrzeżach Puszczy Bukowej okres wegetacji roślin, oraz najdłuższe utrzymywanie się pokrywy śnieżnej.

Jeszcze trochę po górkę :) i dalej, już Puszczą Bukową zjeżdżamy do Podjuch. Jest to najprzyjemniejszy odcinek drogi, 7 km pięknego zjazdu asfalcikiem wijącym się między drzewami Puszczy Bukowej :)))

Gdyby jeszcze tak, dało się ominąć bokiem Autostradę Poznańską... .