Wpisy archiwalne Październik, 2011, strona 1 | rowerzystka.bikestats.pl Rowerkiem przez świat...

To było...

Październik, 2011

Uroki Głębokiego, Arkonki

Poniedziałek, 31 października 2011 · dodano: 31.10.2011 | Komentarze 11

Urozmaicona wycieczka wzięła się z tego, że miałam na Bezrzeczu sprawę służbową, na Głębokim i w Lasku Arkońskim chciałam nacieszyć wzrok piękną jesienią, a potem już w Centrum kilka spraw osobistych czekało na mnie.
Po załatwieniu sparwy służbowej na Bezrzeczu, do którego dojechałam z Przecławia poprzez Dołuje i Wąwelnicę, udałam się na Głębokie, gdzie foceniu nie było końca. Jest tam jednym słowem cudownie.

Wiem, ze dużo tego jest, ale to tylko namiastka tego, co chciałabym Wam pokazać ;)

Po rundce dookoła Jeziora Głębokiego ruszyłam podziwiać uroki Jeziorka Uroczysko, położonego po drugiej stronie drogi w kierunku na Pilchowo

Następnym pięknym miejscem było Jezioro Goplana... i :)

...Arkonka

A to już Różanka... :)

...i mała sesja różana

Prawda, że cudowne? :)

Zrobiło się późno, focenie absorbuje bardzo, a czas niestety, ucieka bardzo szybko. Poprzez Park Kasprowicza pojechałam do Centrum...

...i po załatwieniu spraw osobistych ruszyłam już o zmroku do domu.

Pogoda dzisiaj była fantastyczna do jazdy rowerkiem, szkoda tylko, że zabrakło, jak zwykle to bywa o tej porze roku, słoneczka :)

Kategoria 2011, Kwiaty

Cmentarz Centralny

Niedziela, 30 października 2011 · dodano: 30.10.2011 | Komentarze 11

Dziś wybrałam się z moją córcią na Cmentarz Centralny w Szczecinie. Z powodu nietolerancji przez moją latorośl jednośladu, wybrałyśmy się spacerkiem na nogach, zrobić porządek na grobie. Poniżej kilka fotek z naszego spaceru i z cmentarza, jakże urokliwego miejsca w Szczecinie.

Cukrowa - ścieżka pieszo-rowerowa

Cukrowa cd

Cmentarz

Do domu wracałyśmy już o zmroku, jakże dużo krótszy dzień dziś się zdaje z powodu regulacji czasu :(

Spacerkiem przeszłyśmy spory dystans ok 12,7 km. Ciekawa jestem, czy jutro będą zakwasy :)

• Sprzęt Łunibajczyk

Szlakiem Bielika

Sobota, 29 października 2011 · dodano: 29.10.2011 | Komentarze 18

Dzisiejsza sobota zapowiadana była jako bardzo ciepły i słoneczny dzień. Owszem, ciepło było, ale poza tym świat spowity był mgłą, niczym pierzynką. Tak było przez całą naszą wycieczkę.

Umówiłyśmy się z Tunią o 10.00 na rozstaju dróg Siadło Górne - Smętowice, miałyśmy dzisiaj sprawdzić, czy zapowiadane oddanie ścieżki rowerowej szlakiem Bielika jest już zrealizowane.

W pierwszej kolejności weszłyśmy na punkt widokowy przed Siadłem Dolnym

Akcja fotografia :))

Nad Odrą w Siadle Dolnym - wieś jest położna bezpośrednio nad rzeką

Dalej już szuterkiem jedziemy zwiedzać szlak

Po drodze nie było końca zachwytom i znacznej ilości fotek :))

Gdy Tunia wspina się na punkt widokowy, na tzw. wzgórzu Morenka (65 m n.p.m.)...

...nasze rumaki spokojnie odpoczywają

Było miło, widokowo, pięknie itd. Teraz niestety, musimy się wspinać co rusz :)

Poniżej fotka z wycieczki z czerwca 2010r, droga była tylko leśna :)

I powrót to teraźniejszej wycieczki...

Wyjeżdżamy z lasu...

...i ścieżką prowadzącą przez pole dojeżdżamy do Moczył (to nie ta, co widać na fotce :))

A tu znów wspomnienia na fotce - czerwiec 2010r - droga polna, bardzo piaszczysta

Tutaj mały popasik. Ten rowerek ma licznik podłączony kabelkiem do przedniej piasty :))

Moczyły - ruiny zabytkowego XIII-wiecznego kościoła, reprezentujące przykład budowli salowej, orientowanej, założonej na planie prostokąta, bez chóru i wieży. Elewacje ścian i szczyty wykonane są z kamienia narzutowego różnej wielkości i kształtu, nieobrobionego lub ociosanego niestarannie z dodatkiem cegły w obramieniach otworów okiennych. Kamienie układane są w warstwy, które jednak nie zawsze utrzymują poziom. Zewnętrzne lica ścian wykazują większy stopień obrobienia głazów i staranniejsze dobieranie płaską stroną do lica. Wszelkie nierówności wypełnione są zaprawą wapienną z dodatkiem okrzesków i mniejszych kamieni tworzących warstwy pośrednie, wyrównujące. Narożniki wykonane są ze starannie przyciosanych prostokątnych głazów granitowych.
Dwa jednouskokowe portale wykonane były z ciosów granitowych o łuku delikatnie ostrym. Obecnie zachował się jedynie fragment portalu południowego. Późniejsze przebudowy kościoła spowodowane zapewne jego częściowym zniszczeniem pozwalają dziś jedynie przypuszczalnie określić liczbę i rozstawienie otworów okiennych. W ścianie wschodniej znajdowały się trzy okna rozmieszczone symetrycznie, rozglifione na zewnątrz, zakończone okrągłymi łukami i skośnym parapetem. Zachowało się z nich tylko środkowe, boczne poszerzono i obramiono cegłą. W ścianie południowej zachowało się również tylko jedno pierwotne okno, obecnie zamurowane. Pozostałe dwa znajdowały się zapewne w miejscach obecnych dwóch późniejszych, przemurowanych. W ścianie północnej nie stwierdzono pierwotnych otworów okiennych.
Opracowanie lica ścian zewnętrznych polegało na wyrównaniu zaprawą powierzchni między głazami i wykonaniu na nich boniowania podwójną linią. Elewacje wewnętrzne otynkowano i pokryto miejscami polichromią. Stanowi ją między innymi komplet 12 zacheuszy o średnicy 60 cm, złożonych z podwójnego koła kreślonego cyrklem i krzyża maltańskiego. Nawa kryta była drewnianym stropem płaskim i dachem ceramicznym dwuspadowym.
Okrągłe zakończenie środkowego okna w ścianie wschodniej (jedynego, które zachowało pierwotny kształt), przy jednoczesnej ostrołukowej formie portali południowego i zachodniego pozwala określić czas powstania kościoła na ok. 1250 rok.

Moczyły cd

Ruszamy dalej w kierunku Pargowa. Ścieżka dalej wiedzie przez las, jest cudownie, tylko słonka nigdzie nie widać :(

Zdziwienie Tuni nie miało końca, gdy zobaczyła, że droga, jeszcze tydzień temu zasypana piachem, dziś pokryta jest szuterkiem i można z przyjemnością poruszać się po niej.

Jeszcze chwilkę nad Odrę

Co jakiś czas na drzewach widnieją oznakowania szlaku...

...oraz są miejsca na odpoczynek

Oprócz rowerzystów mamy też innych uczestników

Las

Przed nami Pargowo...

Znajdują się tutaj ruiny kościoła wybudowanego przed 1336 r. z głazów narzutowych i kwadr granitowych o różnym stopniu obróbki (dokładnie obrobione są kwadry w obramieniach portali, okien i narożników). Posiada on niesymetrycznie rozmieszczone okna - w elewacji południowej cztery okna romańskie zwieńczone łukiem ostrym o ościeżach wykonanych z ciosów granitowych, natomiast po stronie północnej dwa okna. Kościół pokryty był ceramicznym dachem dwuspadowym.
Budynek ma także trzy portale:
portal dwuuskokowy w elewacji południowej o pierwszym uskoku w kształcie trójliścia koniczyny, drugim ostrołukowym;
portal dwuuskokowy, ostrołukowy w elewacji północnej;
portal granitowy, dwuuskokowy w elewacji zachodniej (przesłoniony przez Epitafium z piaskowca pochodzące z XIX wieku).
Na ścianie szczytowej świątyni zachował się herb rodziny von Blumennthal. Na szczycie wschodnim przetrwała dekoracja w kształcie dwóch blend ostrołukowych z rozetą pośrodku.
W XIV wieku od strony północnej dobudowano zakrystię, która była pokryta dachem pulpitowym i posiadała od wschodniej strony okno szczelinowe.
Kościół funkcjonował nieprzerwanie do 1945 r. Po II wojnie światowej popadł w ruinę. Przy kościele przetrwały pozostałości cmentarza. Całość otoczona była kamiennym murem. Cmentarz i ruiny kościoła posiadają ślady dewastacji.

Mijamy wieś i kierujemy się w stronę granicy

Tutaj jeszcze jeden punkt widokowy :)). Jest cudownie

Ścieżka prowadząca do granicy

Kierujemy się już do domu. Po drodze jeszcze skręcamy przed Kołbaskowem by poszukać jeziorka, które widziałyśmy na mapie.

Tak to już z Tunią mamy, gdy kończymy wycieczkę, to słońce wychodzi zazwyczaj zza chmur. W tym przypadku też tak było. Mimo braku słoneczka było ciepło i najważniejsze, bardzo sympatycznie :))

Ślad z dzisiejszej wycieczki...

A tak zapisywałam ślady z moich wycieczek, gdy nie znałam jeszcze programu do zapisywania slajdów za pomocą GPS :))

Kategoria 2011

Masa Krytyczna

Piątek, 28 października 2011 · dodano: 28.10.2011 | Komentarze 15

Dzisiejsza Masa Krytyczna poświęcona była Śródmieściu.

Przed 18.00 dojechałam na Pl.Lotników, była tam już cała ekipa z BS i RS oraz wiele innych osób biorących udział w przejeździe uliczkami Śródmieścia Szczecina.

Zanim wyruszyliśmy, zebrano nakrętki dla chorego Adriana.

Czas rozpocząć przejazd

Po prawej Galeria Kaskada :)

Przejazd ulicami Szczecina odbył się w bardzo wolnym tempie, przez co rozmowom nie było końca :). Na koniec, już na Pl. Lotników, poznałam jednego z członków Jantarowych Szlaków - bardzo miły Pan. Chyba kiedyś wybiorę się z nimi na rowerową wycieczkę :)).
Jeszcze tylko długa chwila rozmów, pożegnań...

...i zbiorowa fotka :)

Po masie odprowadziłam Tunię do Lidla, gdzie miała samochód i dalej już sama popedałowałam do Przecławia.

Zabytki i historia 17.10.11

Poniedziałek, 17 października 2011 · dodano: 18.10.2011 | Komentarze 14

Po wczorajszej wycieczce nogi jak z waty. Jednak skusiłam się na rower by rozruszać obolałe trochę mięśnie. Coraz chłodniej w rannych godzinach :(

Kamienica przy ul. Księdza Piotra Ściegiennego. Czyż nie jest urocza? :))

• Sprzęt Łunibajczyk

Ueckermunde i Altwarp

Niedziela, 16 października 2011 · dodano: 17.10.2011 | Komentarze 15

Bryyy, za oknem 0.8 stopnia Celsjusza, przez głowę przechodzi mi myśl, po co mi to? Czy nie lepiej zostać jeszcze w ciepłym łóżeczku? Nie, jednak wstaję, szybko zakładam przyszykowane warstwy ciuszków, szykuję prowiant i w drogę. Świat spowity jest wszędzie białym szronem, jest mroźno, w końcu to dopiero 7.30.

Powoli rozkręcam się, nie chcę nałykać się zimnego powietrza zbyt gwałtownie. W Tanowie umówiliśmy się na 9.00, jadę spokojnie na miejsce zbiórki. Tu czeka już srk23, za chwilę dojeżdżają Siwobrody i monter61, jest też Luki7922 i Piotr, czekamy jeszcze na Tunię, która przyjedzie samochodem na miejsce zbiórki, a dalej już z nami pojedzie rowerkiem. W czasie, gdy Tunia wypakowuje rower zjawia się też vonZan

Wyruszamy. Nasz cel dzisiejszej wycieczki to Ueckermunde i Altwarp. Mimo, że minęło od wyjścia z domu ok. 2 godziny, temperatura wcale się nie podniosła. W drodze z Tanowa do Dobieszczyna wynosiła 0 stopni.

Tradycji staje się zadość, fotka grupowa w Dobieszczynie na granicy polsko-niemieckiej

Prezentacja rowerowej pelerynki przeciwdeszczowej "Made in China"

Zaraz ich sfotografuję...

Tradycyjna sesja fotograficzna koników w Hintersee

Oj, czy tu kopie...?

...jak tu nie fotografować...?

Jedziemy, przetartym już przez nas szlakiem, do Luckow. Tutaj na chwilkę przystajemy - Tunia w przeszłości wystawiała swoje obrazy w tej parafii. Dziś już nieznany pastor...

Siwobrody żegna się z nami, wraca do domu. To jego pierwsza tak długa wycieczka. Rozsądek podpowiada, ze powinien już wrócić.

Kierujemy się na Ueckermunde

Niemiecka ekonomia

Skrótami Tuni jedziemy przez las do Belina

Ueckerminde

Sierżant monter61 w akcji - zarządza ewakuacje do Altwarp

Tunia na wszelki wypadek kamufluje głowę dla niepoznaki pod zwojami jedwabi

"Tylko gdzie tu lustro jakieś, chcę zobaczyć, czy mi do twarzy..."

Jeszcze Ueckermunde...

Fischbrodchen nie gotowe, ryby jeszcze w podbieraku

Mimo pięknego słońca, temperatura nas nie rozpieszcza, nie jest może już mroźno, ale...

Aleja rzeźb :))

I kogo my tu mamy...?

Tunia, specjalistka zdjęć grupowych, w akcji...

Oto jej dzieło, a właściwie jej sprzętu...

O dwóch takich, co ukradli żabę...

Cd alei

Plaża, zimna plaża...

Mokra autostrada...

Samotny, pasiasty żagiel

Rozstawiona sieć na... ptaki?

Starczy już tej wody, jedziemy do dalej

Kapliczka cmentarna w Warsin

Ostatnio jak tu jechałam, nie było tej pięknej ścieżki rowerowej, tylko kiedy to było?

Chatka krasnoludków

Altwarp

Szaleni rowerzyści

Znów woda...

Po dość znacznym odpoczynku i zaspokojeniu głodu, oraz pragnienia skierowaliśmy się w drogę powrotną. Czas najwyższy bo niedługo słońce będzie chyliło się dość znacznie ku zachodowi, a do domu daleko.

Jeziora Nowowarpieńskie, w oddali widać Nowe Warpno

Szutrową ścieżką rowerową zrobioną w miejscu kolejki wąskotorowej przez Ludwigshof do Hintersee

Dalej przez Dobieszczyn do Tanowa, gdzie Tunia była tak dobra, ze zabrała mnie samochodem do Przecławia. Wycieczka wspaniała, ale jakby to miało być inaczej..., towarzystwo wspaniałe przy którym i zmęczenie, i temperatura poszły na dalszy plan.

Kategoria 2011

Zabytki i historia 15.10.11

Sobota, 15 października 2011 · dodano: 15.10.2011 | Komentarze 10

Ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Ciąg odrestaurowanych kamienic. Nasze miasto robi coraz piękniejsze :))

Zimna jesień zbliża się nieuchronnie do nas. Wyruszając dziś przed 10.00 z domu napotkałam szron na trawie w zacienionych miejscach. Bryyy.

W słońcu jednak, promienie słoneczne dawały dużo ciepła :))

Zabytki i historia 14.10.11

Piątek, 14 października 2011 · dodano: 14.10.2011 | Komentarze 3

Rano i późnym popołudniem już mocno chłodno, jak dobrze, że rękawiczki i opaska na uszy jest już w moim rowerowym ekwipunku :)

Kamienica na ul Małkowskiego. Coraz więcej odnowionych kamienic w Centrum i w Śródmieściu Szczecina. Aż oko się cieszy :))

Zabytki i historia 13.10.11

Czwartek, 13 października 2011 · dodano: 13.10.2011 | Komentarze 9

Rano chłodno ale przyjemnie. Słoneczko pięknie świeciło. Na dłoniach już konieczne rękawiczki

Przy Alei Piastów 17 wznosi się dawny dom dyrektora szkoły budowlanej, a dziś rektorat ZUT.

Należy do zespołu reprezentacyjnych i monumentalnych obiektów szkolnych wzniesionych na przełomie XIX i XX wieku., w kwartale ulic Pułaskiego, Sikorskiego, Bema i alei Piastów.

Willa powstała według projektu sygnowanego pod nazwiskiem Gagnitz lub Gaznitz.

Budynek mieszkalny został dobudowany do pd. - wsch. elewacji szkoły rzemiosł budowlanych przy dzisiejszej ul. Pułaskiego 10.

Ukończony ok. 1903 roku. Dziś to przepiękny przykład zachowania dawnej elewacji w niezmienionym stanie.

Na szczęście wojna nic mu nie zaszkodziła. Z najbardziej charakterystycznych elementów warto wymienić loggię na parterze z półokrągłymi łukami oraz przedogródek.

Zabytki i historia 12.10.11

Środa, 12 października 2011 · dodano: 12.10.2011 | Komentarze 10

Dziś późne popołudnie chłodne, ale w końcu bezdeszczowe. Wróciłam z pracy rowerkiem.