Masa Krytyczna, strona 1 | rowerzystka.bikestats.pl Rowerkiem przez świat...

Masa Krytyczna

Masa Krytyczna i nie tylko

Piątek, 28 lutego 2014 · dodano: 28.02.2014 | Komentarze 4

Dziś odwołany trening taneczny więc jest okazja, by pojechać w końcu na Masę Krytyczną. Rano więc do pracy rowerkiem, ale zanim ruszyłam spotkałam Edit, która gnała jak strzała do pracy. Zamieniłyśmy kilka słów i każda ruszyła w swoją stronę. W południe rundka na Narutowicza do Notariatu. I nadejszła ta chwila, ruszyłam przed 18.00 na Plac Rowerzystów. Zaczęło trochę mżyć, ale było ciepło. Na miejscu już była spora grupa z rowerkami. Zabrakło jedynie Wandy i Yogiego. Oczywiście przed wyjazdem na miasto pogawędki ze znajomymi. Potem rundka po Szczecinie i powrót do na Plac Rowerzystów. Cyknęłam na zakończenie fotkę...

...i ruszyłam z Peiem i Hanią do domu. Na Pl. Zawiszy rozstaliśmy się i każdy pojechał w swoją stronę. Było bardzo sympatycznie.

ST po pauzie na Pl. Lotników obliczył dystans z prostej linii, która sobie wykreślił z punktu startu po pauzie do mety. zabrakło jakieś 2 km. Ale co tam...

Kategoria 2014, Masa Krytyczna

Święto Cykliczne 2013r

Niedziela, 9 czerwca 2013 · dodano: 22.02.2014 | Komentarze 3

Nadszedł ten dzień, dzień szczególny dla rowerzystów - Święto Cykliczne.
Na Jasne Błonia zjadą rowerzyści z różnych gmin, a po drodze mają dołączać dzielnice Sczecina, by grupami dojechać do miejsca startu Święta Cyklicznego. Grupy startowały z Widuchowej, Stargardu, Goleniowa, Polic, a także z niemieckich miejscowości Locknitz i Gartz.
Po 9.00 kilkanaście minut ruszyłyśmy z Ivoncją w stronę Rosówka. Tam miałam przejąć grupę rowerzystów z Niemiec - Gartz i okolice, oraz rowerzystów z pociągu przyjeżdżającego z Berlina, po którą to pojechali Iwonka, Hopfen oraz Peio. A przyprowadzili  ich ok 60 osób. Ja, ze względu na jeszcze niezbyt sprawne kolano, przywitałam wraz z Ivoncją zagranicznych gości dopiero na granicy w Rosówku. Czekał też na nas radiowóz i patrol drogowy na motocyklu, którzy zadbali o nasze bezpieczeństwo. Po drodze dołączyli mieszkańcy pobliskich miejscowości i dzielnic Szczecina. Na Jasne Błonia wjechaliśmy sporą grupą ok. 100 osób. Dzięki Ivoncji, Iwonce, Hopfenowi i Peiowi przejazd odbył się bezproblemowo. Dziękuję Was jeszcze raz :)

Na Jasnych Błoniach

Przecławianie :)

Z chwilę ruszamy na przejazd po mieście.

Czekamy, aż ok. 4000 rowerzystów wyjedzie z Jasnych Błoni

Na trasie

Po powrocie z trasy odbył się piknik. Było bardzo sympatycznie.
Odbył się również konkurs fotograficzny, w którym zdobyłam koszulkę Święta Cyklicznego :)

Kategoria 2013, Masa Krytyczna

Mikołaje zamiast końca świata

Piątek, 21 grudnia 2012 · dodano: 26.12.2012 | Komentarze 10

Wpis dość zaległy, ale wiadomo... Święta Bożego Narodzenia to dość napięty czas. Ostatnimi czasy mało jeżdżę na rowerku z powodu dodatkowych zajęć. Jednak na Masę, a do tego Mikołajkową koniecznie trzeba było wybrać się. Namówiłam na przejażdżkę moją najstarszą córkę wraz jej przyjacielem, którzy przyjechali do Polski na święta. Pogoda była czysto rześka.

Trzy Mikołaje pedałowały sobie przez miasto zmierzając na Plac Rowerzystów, by dołączyć do dość dużej grupy staruszków w czerwonych czapkach.

Po przejeździe po mieście, w czasie którego pozdrawiało nas mnóstwo osób z uśmiechem na ustach, udaliśmy się na Jasne Błonia, by pod choinką

zrobić sobie zbiorowe zdjęcie.

Mikołajów było sporo:

Są Mikołaje to i renifer musi być.

Potem już spacerkiem pod UM, by rozgrzać troszkę stopy (moi goście nie zwyczajni tak niskich temperatur)

A potem już do domku. A miał być koniec świata....

Choć późne, to szczere życzenia dziś składam wszystkim fanatykom roweromani, by wiatr Wam wiał zawsze w plecy, a korba lekko kręciła się.

Wszystkiego dobrego!

Poździernikowa Masa Krytyczna dla pasa na ul. Słowackiego

Piątek, 26 października 2012 · dodano: 26.10.2012 | Komentarze 4

Dziś, jak w każdy ostatni piątek miesiąca, odbyła się Masa Krytyczna. Tym razem przejazd miał na celu aktywne poparcie wytyczenia pasu ruchu dla rowerów na remontowanej ul. J. Słowackiego. W związku z powyższym wystosowaliśmy pisma do włodarza naszego miasta.
Oczywiście, jak to zazwyczaj na masie, mnóstwo znajomych (i nieznajomych), w tym Basia Misiaczowa (Paweł pstyryknął nam piękną fotkę :))

Dalej już tradycyjnie, z dźwiękiem trąbek, gwizdków, dzwonków, przejechaliśmy ulicami miasta.
Po masie szybko do domu, bo wieczór już co nieco rześki się zrobił ;/

Fotek nie zrobiłam, bo mnie kalkulator wyłączył się na złość :( ale jeszcze jedno wrzucę zrobione przez Studio na tandemie

• Sprzęt Agnes

Masa Kulturalna

Piątek, 31 sierpnia 2012 · dodano: 05.09.2012 | Komentarze 7

Kolejna masa krytyczna...,

...tym razem Szczeciński Inkubator Kultury zaprosił do wspólnego świętowania, a organizator masy - Rowerowy Szczecin poprowadził rowerzystów przez miasto wzdłuż szlaku "Niezwykłych szczecinian i ich kamienic".

Kamienic nie fotografowałam, bo dużą ich ilość, można znaleźć na moim blogu

Trasa prowadziła przez pl. Lotników - Jagiellońska - Śląska - Obrońców Stalingradu - pl. Zgody - Wojska Polskiego - pl. Zwycięstwa - Kopernika - Łokietka - Bogusława X - Małkowskiego - Królowej Jadwigi - Krzywoustego - pl. Kościuszki - Piastów - Jagiellońska - Bolesława Śmiałego - Ściegiennego - Bohaterów Warszawy - 5-go lipca - pl. Szarych Szeregów - Piłsudskiego - pl. Odrodzenia - pl. Grunwaldzki - Jana Pawła II - pl. Lotników - Mazurska - Śląska - Wielkopolska - pl. Szarych Szeregów - Wojska Polskiego - Mickiewicza - Wawrzyniaka - Królowej Korony Polskiej - Wojska Polskiego.

Przejazd zakończył się w ogrodzie Szczecińskiego Inkubatora Kultury, gdzie czekał kwartet smyczkowy Baltic Neopolis Orchestra. Kolejną niespodzianką było pieczenie kiełbasek przy ognisku.

W ogrodzie można było spotkać Wielonarodowy Korpus Północno-Wschodni, który przekonywał, że w wojsku nie jest tak źle.

Na wszystkich uczestników czekał urodzinowy tort.

Powrót do domu już po zachodzie słońca.

Agnes spisuje się wspaniale. Mam wrażenie, że rowerek jeździ sam ;)

Masa Krytyczna

Piątek, 27 lipca 2012 · dodano: 29.07.2012 | Komentarze 2

Ostatni piątek miesiąca i kolejna Masa Krytyczna.

Tym razem zbierano podpisy pod petycją...

...rozdawano koszulki.

Nie zapomniano o zbiórce nakrętek dla chorego Adriana...

Jak zawsze sporo znajomych przyjechało na masę...

Eskorta policji już czeka...

...więc pora ruszyć.

Po masie przyjemny wieczór w ogrodzie u Janusza, w gronie zakręconych rowerzystów.

Święto Cykliczne 27 maja 2012

Niedziela, 27 maja 2012 · dodano: 28.05.2012 | Komentarze 12

W pierwszej kolejności wpis z wczorajszego Święta Cyklicznego.
O 9.20 miałam stawić się w Rosówku na granicy, by razem z "Ememem" i "Gibą" przyprowadzić rowerzystów z pobliskich miejscowości na Pl. Lotników w Szczecinie. Panowie wcześniej pojechali jeszcze do Tantow, bo tam miała dojechać pociągiem grupa rowerzystów z Berlina.

Nasza trasa...

...to Kołbaskowo, Smolęcin, Karwowo, tu robimy krótki postój. Sąsiedzi zza granicy jeżdżą bardzo spacerowo.

Dalej Przecław i krajową 3-ką dojeżdżamy do Ronda Hakena, tutaj zostawia nas samych, z grupą ok. 30 osób, policja. Niestety rejonizacja, panowie są delegowani z powiatu i to już nie ich teren :(. Dziwny ten nasz kraj... . Mimo wniosków do miejskiej policji, nie udało się organizatorom zabezpieczyć przejazdów grup w samym Szczecinie. Szkoda, bo tu właśnie jest spore zagrożenie na skrzyżowaniach.
Powoli DDR dojeżdżamy do Ornamentu, tu czeka na nas grupa ok. 20 osób. Kończy się ddr, wjeżdżamy na jezdnię. Jadę na przodzie jako prowadząca, już całkiem spory peleton, Giba i Emem blokuje skrzyżowania, i tak Al. Piastów, Narutowicza i Potulicką, a dalej Św. Wojciecha dojeżdżamy do Jagiellońskiej i na Pl. Lotników.

Całkiem mocno zaskoczyła mnie ilość rowerzystów, byli wszędzie i było ciasno... .

Jeszcze tylko zdjęcie do konkursu na najbardziej eleganckie i pomysłowe nakrycie głowy (jak podoba Wam się pomysł z kapeluszem i rowerkiem w komplecie, to "polubcie" na FB)...,

i ruszamy z moją latoroślą :)...

...na "WIELKI" przejazd!!!

A był to na prawdę wielki przejazd. Kolumna rowerzystów zablokowała ulice i to te trzy, czteropasmowe na długości kilku kilometrów. Niekiedy kierowcy czekali na skrzyżowaniach po 20 min. Szacunki są różne, ja obstawiam na jakieś 2000 osób. Pokazaliśmy władzom miasta, że jesteśmy i to w całkiem dużej ilości, należy się z nami liczyć.

Tego nie da się pokazać na zdjęciach, to trzeba zobaczyć na własne oczy!!!
Na deptaku Bogusława zakończyliśmy przejazd. Tutaj odbył się Piknik Rowerowy, gdzie rozlosowane zostały dwa rowery miejskie.

Kto nie był, niech żałuje

Masowy Przejazd Rowerowy w Stargardzie

Sobota, 12 maja 2012 · dodano: 13.05.2012 | Komentarze 10

Jakby mi mało było Mas Krytycznych w Szczecinie... .

"Wyjazd (a nie zbiórka) ze Szczecina o godzinie 7:45..." itd, itp... . Tak napisał w wątku na blogu autor całego zamieszania i jak napisał tak się nie pojawiał na czas. Na domiar złego, ja jakimś cudem, wyczytałam z kilku portali, że temperatura ma oscylować w granicy ok. 20*C (a było chyba ok. 10*C). Jak to zobaczyłam, sama nie wiem, bądź co bądź, wybrałam się w sandałach na gołe nogi. Dobrze, że długi rękaw wzięłam, ale to miała być ochrona przed słońcem :)))).
Było zimno, jak cholera.

Bartolomeo Colleoni z góry na nas patrzy i zapewne myśli sobie "Po co dosiadacie te mechaniczne rumaki, które nie poruszają się o własnych siłach? Nie lepiej wziąć konia czystej krwi np. arabskiej i pognać, bez stresu o niemoc w nogach, przed siebie?"

Yogi z Wandą w końcu pojawili się na tandemie na "Pl.Rowerzysty" i mogliśmy jechać. Wyjazd w szczytnym celu "Rowerzysta pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego" - tak brzmiało hasło Masowego Przejazdu Rowerowego w Stargardzie.
Pojechaliśmy :)
W Dąbiu na szczęście, pani na straganie ma skarpetki, dla mnie dziś bezcenny zakup :)))))

Jaszek w akcji...

Poznałam w realu Jurka, choć na BS jesteśmy już dość długo znajomymi. Miły z niego gość :)

Po drodze Yogi z Wandą rozwieszał plakaty promujące Święto Cykliczne, bo to już nie dużo czasu zostało, a dwa rowery są do wygrania :)

Rynek Staromiejski w Stargardzie - tutaj jest zbiórka uczestników przejazdu. Na przejazd przyjechała aż z Morynia Tereska. Kilka słów organizatorów, zbiorowe zdjęcie i ruszamy na podbój Stargardu.

Akcja nabrała siły, gdy szczecinianie roztrąbili się na cały Stargard. :))

Filmik nagrany przez Jaszka

Uczciliśmy też minutą ciszy naszych dwóch kolegów, którzy jesienią ubiegłego roku zginęli tragicznie w czasie treningu rowerowego.

Rozwiązanie przejazdu nastąpiło w Parku Chrobrego, gdzie odbyły się konkursy rowerowe.

Chwila jeszcze nad Jeziorem Miedwie

Czas wracać, a tu silny wmordewind, jest zimno. Całe szczęście, że w Dąbiu w drodze do Stargardu, kupiłam na straganie jakieś skarpetki. Inaczej cienko bym piszczała.

Krzysiek, doskonały znawca terenu, stara się dobrać drogę jak najdłużej przez las. W ten sposób choć trochę jesteśmy osłonięci. Na otwartej przestrzeni wiatr, przy silnych porywach, momentami chciał zwiać nas z drogi.

W Szczecinie jeszcze tylko na chwilę zaglądamy na Piknik nad Odrą, który odbywa się na Wałach Chrobrego.

Kolejna świetna wycieczka z RS dobiegła końca. Dziękuję uczestnikom za miłe rowerowanie :)
Do następnego czasu :)

Mobilizacyjna Mas Krytyczna

Piątek, 27 kwietnia 2012 · dodano: 27.04.2012 | Komentarze 11

Masa Krytyczna, dziś tzw. Mobilizacyjna...,by zmobilizować rowerzystów na Cykliczne Święto, które odbędzie się za miesiąc. To ma być taka Wielka Masa Krytyczna :)

Obywatelska Masa Krytyczna...

Piątek, 24 lutego 2012 · dodano: 24.02.2012 | Komentarze 15

Dlaczego Obywatelska? - "Większy wpływ mieszkańców na decyzje zapadające w mieście podnosi jakość naszego życia. Mieszkańcy mają prawo decydować o ważnych sprawach, a demokracja nie kończy się na wyborze prezydenta i radnych miasta, którzy mają decydować za nas bez naszego udziału. Demokracja polega także na umiejętności: przejrzystości działań, dyskusji, rozmowy i konsultacji."

Tak brzmiała przesłanka dzisiejszej masy - z jednej strony tak powinno być, z drogiej..., czy to jest możliwe???

<a href="https://lh3.googleusercontent.com/-P9u893DXUHs/T0f--s9B4kI/AAAAAAAAGsw/O-E9l8p0Yts/s640/Zdjęcie5595.jpg"></a>