Wpisy archiwalne Sierpień, 2012, strona 1 | rowerzystka.bikestats.pl Rowerkiem przez świat...

To było...

Masa Kulturalna

Piątek, 31 sierpnia 2012 · dodano: 05.09.2012 | Komentarze 7

Kolejna masa krytyczna...,

...tym razem Szczeciński Inkubator Kultury zaprosił do wspólnego świętowania, a organizator masy - Rowerowy Szczecin poprowadził rowerzystów przez miasto wzdłuż szlaku "Niezwykłych szczecinian i ich kamienic".

Kamienic nie fotografowałam, bo dużą ich ilość, można znaleźć na moim blogu

Trasa prowadziła przez pl. Lotników - Jagiellońska - Śląska - Obrońców Stalingradu - pl. Zgody - Wojska Polskiego - pl. Zwycięstwa - Kopernika - Łokietka - Bogusława X - Małkowskiego - Królowej Jadwigi - Krzywoustego - pl. Kościuszki - Piastów - Jagiellońska - Bolesława Śmiałego - Ściegiennego - Bohaterów Warszawy - 5-go lipca - pl. Szarych Szeregów - Piłsudskiego - pl. Odrodzenia - pl. Grunwaldzki - Jana Pawła II - pl. Lotników - Mazurska - Śląska - Wielkopolska - pl. Szarych Szeregów - Wojska Polskiego - Mickiewicza - Wawrzyniaka - Królowej Korony Polskiej - Wojska Polskiego.

Przejazd zakończył się w ogrodzie Szczecińskiego Inkubatora Kultury, gdzie czekał kwartet smyczkowy Baltic Neopolis Orchestra. Kolejną niespodzianką było pieczenie kiełbasek przy ognisku.

W ogrodzie można było spotkać Wielonarodowy Korpus Północno-Wschodni, który przekonywał, że w wojsku nie jest tak źle.

Na wszystkich uczestników czekał urodzinowy tort.

Powrót do domu już po zachodzie słońca.

Agnes spisuje się wspaniale. Mam wrażenie, że rowerek jeździ sam ;)
Kategoria 2012, Masa Krytyczna

• Sprzęt Agnes

Pierwsza wspólna podróż w kroplach deszczu

Wtorek, 28 sierpnia 2012 · dodano: 28.08.2012 | Komentarze 22

Mam nadzieję, że taki stan pogodowy szybko opuści nas :)

• Sprzęt Łunibajczyk

V Ogólnopolski Zlot Rowerów Poziomych...

Sobota, 25 sierpnia 2012 · dodano: 28.08.2012 | Komentarze 16

...tym razem odbył się w Szczecinie.

Od czwartku gorące przygotowania, wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Kilka osób pomaga Tomaszowi w organizacji tego przedsięwzięcia. Przyjechało do nas około 50 miłośników tych nietypowych rowerów. W zlocie biorą udział także rodziny z dziećmi. Dla mnie to nowe doświadczenie, poznaję ludzi zarażonych wspólną pasją, ale inną niż my rowerzyści tzw. "zwyczajni", łączy ich wielka pasja budowania poziomych rowerów. Każdy rower jest inny, zastosowane są inne rozwiązania, inna budowa... .

Popatrzcie sami:

O 9.00 rano zaplanowany start na dwie pętle, jedna ok 59 km, zaś druga trochę dłuższa - 92 km. Pierwszy etap jednak jedziemy wspólnie, dopiero w Lebehn, w Niemczech trasy się rozchodzą. Jadę jako opiekun wspomagający na krótszej trasie.

Pierwszy postój w Dobrej

Cały czas panowie wymieniają się doświadczeniami

Humory dopisują

Geometrii dziwnej cd ;)

Z wielkim zaciekawieniem obserwowałam uczestników.

Po wycieczce, w czasie której uczestnicy zlotu zwiedzili bliskie okolice Niemiec, nasze obrzeże Szczecina oraz kilka atrakcji w samym mieście, obiadokolacja, a później ognisko na Arkonce.

Poniżej skrótowy mix z całej soboty...

...oraz więcej zdjęć

Miło było Was poznać :)

• Sprzęt Łunibajczyk

Dzisiejszy upał mnie wykończył...

Niedziela, 19 sierpnia 2012 · dodano: 19.08.2012 | Komentarze 15

Lubię ciepło i zazwyczaj tak zawsze było, że w upały bardzo dobrze się czułam.
Korzystając z dobrych prognoz na dzisiejszy dzień, umówiłam się z Marzenką...

...i Robertem...

...z RS na wycieczkę do Krugsdorf, nad jezioro Kiessee, które to powstało po żwirowni.

Umówiliśmy się o 10.00 w Lubieszynie i już razem w trójkę popedałowaliśmy bocznymi drogami do Krugsdorf.
Jechało się wyśmienicie, wiaterek nie za mocny, do tego wiał sobie ładnie w plecy. Na niebie ani jednej chmurki, temperatura nie była o tej porze jeszcze za wysoka.
Nad jeziorkiem całkiem spokojnie, mało ludzi. Po przeciwnej stronie jeziora widać plażę...

Tam spędziliśmy miło czas. My kobiety, moczyłyśmy sobie nogi wystawiając swoje ciała do słoneczka, Robert zaś oddał się przyjemności nurkowania. Woda czyściutka, pod brzeg podpływały ryby.

Po godz. 13.00 małe plażyczki rozmieszczone co kilkanaście metrów, powoli zapełniały się tubylcami, zaczęło być gwarno.
W okolicach 13.30 ruszyliśmy w drogę powrotną. Powietrze było mocno nagrzane, dodatkowo wiatr utrudniał jazdę. Moje serce ledwo co zipało, byłam słaba jak mucha. W bidonie picie ciepłe jak zupa nie pomagało. W powolnym tempie dojechaliśmy do Locknitz, tam butelka porządnie schłodzonej wody przywróciła mój organizm do równowagi. Już dawno tak kiepsko nie znosiłam upałów. Chwilę posiedzieliśmy i ruszyliśmy dalej. Na skrzyżowaniu do jeziora Löcknitzer See rozstaliśmy się. Marzenka z Robertem pomknęli do Lubieszyna, ja zaś wzdłuż drogi koło jeziora...,

...a dalej przez Ramin i Sonnenberg powlokłam się do domu.

Tegoroczna, jesienna aura w czasie lata, spowodowała zaburzenia w moim organizmie. Już nie lubię upałów... :(

II dzień Festiwal Fajerwerków rowerkiem

Niedziela, 12 sierpnia 2012 · dodano: 14.08.2012 | Komentarze 16

Po przypłynięciu ze Szczecina o 2.30 z pokazów I dnia V Międzynarodowego Festiwalu Ogni Sztucznych PYROMAGIC 2012 czas było na sen, wróciliśmy rowerkami z przystani, a potem już wczesnym popołudniem trasa Police - Przecław, co dało razem dystans 31,02 km.
Wieczorem znów kierunek na Wały Chrobrego, na kolejny etap festiwalu fajerwerków.

Po drodze napotkana przeszkoda. Wiatr w tym roku trochę skasował gałęzi na drzewach.

Pierwszy w tym dniu występował Macedo's Pirotecnia z Portugalii. Niestety, staliśmy pod drzewami i dość okrojoną mieliśmy widoczność na ten pokaz.

W przerwie między kolejnymi fajerwerkami przenieśliśmy się na nadbrzeże. Stamtąd była dużo lepsza widoczność. Kolejnym i zarazem ostatnim uczestnikiem festiwalu był FLASH BARRANDOV SPECIAL EFFECTS Ltd. z Czech, który został jednogłośnie wybrany przez jury jako mistrz nad mistrzami :)

Na koniec, po ogłoszeniu wyników, wystąpił współorganizator festiwalu SUREX z Bielska – Białej. Osobiści bardzo wysoko oceniam ich występ.

Powrót do domu po północy. Tym razem dystans 21,41 km.
Kategoria 2012, Szczecin nocą

Festiwal Fajerwerków rowerkiem i kajakiem

Niedziela, 12 sierpnia 2012 · dodano: 12.08.2012 | Komentarze 19

W Szczecinie w ten weekend odbywa się już V Międzynarodowy Festiwal Ogni Sztucznych PYROMAGIC. W poprzednie lata zawsze coś tam wypadało, a w tym roku postanowiłam sobie, że obejrzę widowisko. Dodatkowo zrodził się pomysł, by obejrzeć fajerwerki z poziomu kajaka. Wybrałam się więc do Polic na przystań rowerkiem, by o 19.00 wypłynąć do Szczecina. Przed nami ok 17 km, pierwszy pokaz o 21.45.

Nie myślcie sobie, ze ze mnie taki wyczynowiec i sama te 17 km w takim czasie pokonałam ;). Fakt, kajak to dla mnie nie nowość, ale nie w nocy :)

Oczywiście skorzystałam z propozycji wypłynięcia dwójką. Argumentem był duży ruch jednostek pływających w Szczecinie z powodu właśnie tego festiwalu.

Rzeczywiście, tuż przed samym pokazem, motorówki jedna za drugą mknęły do celu, robiły przy tym dożo niepotrzebnych dla kajaka fal.

Zachodzi już słońce

Mijane po drodze..., rzece...?

Wokół cisza, tylko słychać kaczki startujące w popłochu z wody

Robi się coraz ciemniej i zimniej. Woda jest jednak bardzo ciepła, z jej powierzchni unosi się przyjemne ciepło.

Już coraz bliżej...

Jesteśmy prawie u celu. Teraz tylko znaleźć musimy dobre miejsce, by spokojnie obejrzeć widowisko

Zabrakło stabilności, ale jak jej tu szukać, na kołyszącej kajakiem wodzie...

Jednak lepszy efekt ogledania tego przedstawinia był z nadbrzeża. Stwierdziłam to dopiero nazajutrz.

Kolejny pokaz tego wieczoru

Powrót to niesamowite doświadczenie. Najpierw musieliśmy bardzo uważać na powracające jednostki, zwłaszcza te, które przecinały nam tor i skręcały na Dąbskie. Potem na szybkie motorówki, które robiły mnóstwo fal, a te odbijając się od betonowego nadbrzeża znów tworzyły kolejne fale. Niezła huśtawka, miałam dużego cykora :)
Potem to już fantastyczna atmosfera, cisza i spokój. Przed dziobem było słychać pluskający ryby, które uciekały spod kajaka. Bobry też urozmaicały nam wycieczkę robiąc koziołki tuż przy kajaku, a przy okazji nieźle chlapiąc potężnym prysznicem :). Na niebie gwiazdy spadały jedna po drugiej, oby tylko cześć z moich życzeń się spełniła :).
Ta wycieczka kajakiem to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie. Całkiem inaczej odbiera się rzekę nocą.
Do Polic wróciliśmy ok. 2.30
Kategoria 2012, Szczecin nocą

Anklam rekordowo

Niedziela, 5 sierpnia 2012 · dodano: 05.08.2012 | Komentarze 35

Wycieczka do Ankalm zaplanowana była na sobotę. Ułożyłam trasę, dystans miał wynosić co najmniej 200 km. Chciałam sprawdzić, czy zdołam tyle przejechać. Jeśli wczesną wiosną przejechałam 150 km, gdzie organizm zmagał się dodatkowo z niską temperaturą otoczenia, to teraz w lecie, też powinnam dać radę. Dlatego też planowana była sobota, by w niedzielę móc spokojnie odpocząć przed pracą. Jednak obowiązki służbowe pokrzyżowały plany (jak to zwykle u mnie bywa). Pozostała niedziela.

Wyjazd z domu ok 6.40. Świat spowity jeszcze opadającą mgłą, na horyzoncie jednak słońce.

Dzień zapowiadał się całkiem dobrze. Prognozy zapowiadały niewielki opad konwekcyjny (ano właśnie..., konwekcyjny :/) i dopiero wieczorem, ok 21.00 jakiś większy deszcz.

Umówiliśmy się w Lubieszynie na granicy
Nasza trasa biegła sobie po niemieckich bocznych grogach, wijących się przez obszary, przy których położone są niewielkie wioski...,

...lasy.

Dlaczego przez niemieckie? Ano zazwyczaj w weekendowe dni, ruch u Sąsiadów jest znikomy...,

...zaś boczne drogi, zazwyczaj asfaltowe, są doskonałej jakości.

Na polach już po żniwach...

Dojechaliśmy do Torgelow...

Zatrzymujemy się na chwilę, zajeżdżamy do wioski słowiańskiej ale nie zwiedzamy jej, bo to już zrobiliśmy wcześniej

W Torgelow po raz pierwszy wyłącza się Nokia. Na niej zapisywany był ślad na sports-trackerze, włączona była też nawigacja z trasą, którą wytyczyłam jeszcze w domu. Te aplikacje jednak są mocno energożerne

Podłączam ładowarkę i możemy jechać dalej.

W Ferdinandshof po raz kolejny zatrzymujemy się na chwilę. Ładowarkę mam podłączoną do dynama w piaście, stan baterii był tak niski, że ładowarka w czasie jazdy tylko podtrzymywała Nokię przy życiu. Chwila przerwy i znów wszystko się wyłącza.

Kolejna operacja włączania urządzenia już w czasie jazdy. Zaczyna na chwilę kropić deszcz...

Po drodze mijamy różne zabudowania

Dziś jednak nie zagłębiam się mocno, w których miejscach je mijam

Dziś tylko jedziemy, a ja od czasu do czasu pstrykam z roweru fotki

Niebo zaciąga się mocno deszczowymi chmurami, czekamy tylko, kiedy nastąpią większe pady.

Jest ciepło

W Spantekow zaciekawia mnie posiadłość posadowiona na wzgórzu, otoczona zarośniętą gdzieniegdzie fosą

Więcej na ten temat przeczytacie tutaj

Przeprawa przez most jest niemożliwa

Zaczyna padać mocniejszy, ciepły deszczyk. Z chwili na chwilę staje się coraz bardziej gęstszy. Dojeżdżamy do Anklam. Wszystko staje się wilgotne. Jednak nie zakładam deszczówki, jest tak ciepło, że własny pot zmoczyłby mnie bardziej, niż ten rzęsisty deszczyk.

Obiektyw aparatu staje się wilgotny. Wszędzie woda...

Na chwilę chowamy się pod wiatą na przystanku autobusowym. Nokia po raz kolejny wyłącza się. Postanawiam już jej nie włączać. Zamiast nawigacji mam wydrukowaną mapę.

Tutaj następuje mała zmiana trasy. Odszukujemy drogę rowerową do Uckermunde i ruszamy w stronę rezerwatu ptaków Anklamer Stadtbruch.

Ostatnio byliśmy tam w 2009r. Rezerwat powołany jeszcze w 1935 roku zajmuje ok. 1800 ha obszaru mokradeł, bagien i torfowisk. Można tu spotkać mnóstwo ptactwa wodnego: kormorany, łabędzie i czaple białe.

Deszcz ciągle pada...,

...aparat wilgotnieje, zaczyna się zawieszać. Chowam go do torby na kierownicy. Gdy po dłuższym czasie go wyciągam, okazuje się, że bateria tutaj też się wyczerpała. Cóż za dzień, a miało być tak pięknie udokumentowane. No ale cóż..., do domu wracamy przez Uckermunde, Eggesin, Ahlbeck, potem to już Hintersee. Powoli przestaje padać, nawet się przejaśnia :)
Dobieszczyn, Stolec, ścieżka rowerowa Łęgi-Dobra, w Stobnie pożegnaliśmy się.

Cel osiągnięty, gdyby jeszcze nie ten deszcz... . Musze się przymierzyć jednak do zmiany siodełka na skórzane. Przy tym dystansie czuje się pewne niedogodności :(

I jeszcze jedno, dziś właśnie pobiłam zeszłoroczny dystans :)

• Sprzęt Kropka

Zabytki i historia 01.08.2012

Środa, 1 sierpnia 2012 · dodano: 02.08.2012 | Komentarze 6

Emilii Plater - w tej części miasta także odnawiane są kamienice