Zabytki i historia 13.10.11 | rowerzystka.bikestats.pl Rowerkiem przez świat...

• Sprzęt Kropka

Zabytki i historia 13.10.11

Czwartek, 13 października 2011 · dodano: 13.10.2011 | Komentarze 9

Rano chłodno ale przyjemnie. Słoneczko pięknie świeciło. Na dłoniach już konieczne rękawiczki

Przy Alei Piastów 17 wznosi się dawny dom dyrektora szkoły budowlanej, a dziś rektorat ZUT.

Należy do zespołu reprezentacyjnych i monumentalnych obiektów szkolnych wzniesionych na przełomie XIX i XX wieku., w kwartale ulic Pułaskiego, Sikorskiego, Bema i alei Piastów.

Willa powstała według projektu sygnowanego pod nazwiskiem Gagnitz lub Gaznitz.

Budynek mieszkalny został dobudowany do pd. - wsch. elewacji szkoły rzemiosł budowlanych przy dzisiejszej ul. Pułaskiego 10.

Ukończony ok. 1903 roku. Dziś to przepiękny przykład zachowania dawnej elewacji w niezmienionym stanie.

Na szczęście wojna nic mu nie zaszkodziła. Z najbardziej charakterystycznych elementów warto wymienić loggię na parterze z półokrągłymi łukami oraz przedogródek.

rowerzystka
| 07:24 sobota, 15 października 2011 | linkuj Tutaj podobno pozostawiona wszystko, tak jak to wyglądało wcześniej
| 17:43 piątek, 14 października 2011 | linkuj Janusz, buszuję po Śródmieściu bo wpisy są przy okazji moich dojazdów do pracy, czasami udaje mi się jechać rowerkiem, a czasami, niestety, muszę skorzystać z samochodu.
Nasze aleje piękniej wyglądałyby, gdyby nie były zdominowane przez samochody i tramwaje. Może kiedyś coś się zmieni w tym kierunku na lepsze.
jotwu
| 17:34 piątek, 14 października 2011 | linkuj Widzę, że buszujesz po śródmieściu a zdjęcia są wyjątkowo udane i pokazują to co jest godne szczególnej uwagi. Na temat placów Szczecina dodam skopiowany z netu tekst na ten temat :"Centrum Szczecina charakteryzuje się wielkimi rondami i ulicami, wzdłuż których stoją kilkukondygnacyjne, eklektyczne kamienice. Ten gwiaździsty układ urbanistyczny porównywany jest często do najsłynniejszej realizacji tego typu w Europie – Paryża. Większa część Śródmieścia zbudowana została na układzie gwiaździstym z placami w formie rond oraz szerokimi alejami obsadzonymi drzewami. Trasy komunikacji tramwajowej w zdecydowanej większości przebiegają wydzielonymi pasami bądź środkiem alei." Od siebie, starego szczecinianina dodam, że zabójczy rozwój komunikacji zburzył piękno szerokich alei, np Piastów czy Bohaterów Warszawy gdzie tramwaje jeździły bocznymi brzegami alei a środkiem były aleje spacerowe z ławkami do tego rząd drzew. Coś takiego jak obecna Aleja Jana Pawła II, gdzie na szczęście żadne tramwaje nigdy nie jeździły.
rowerzystka
| 06:28 piątek, 14 października 2011 | linkuj grigor86 o położeniu placów w Szczecinie mówią, że są zaplanowane na wzór gwiazdozbioru Oriona :)
Zapraszam więc do Szczecina :)
grigor86
| 22:04 czwartek, 13 października 2011 | linkuj Nigdy nie byłem w Szczecinie :-( ale słyszałem wiele dobrego o tym mieście. Z lotu ptaka pięknie prezentuje się rozplanowanie ulic i budynków.
rowerzystka
| 21:25 czwartek, 13 października 2011 | linkuj :)
tunislawa
| 21:19 czwartek, 13 października 2011 | linkuj ale ładny ten budynek ....dokładnie nie kojarzę go ...ale spróbuję poszukać jak będe jechać do miasta ! :)))
robin
| 18:59 czwartek, 13 października 2011 | linkuj Szczecin to ładne miasto - miałem tam kiedyś dziewczynę :-) więc trochę zwiedziłem to miasto :-)