Zabytki i historia, strona 2 | rowerzystka.bikestats.pl Rowerkiem przez świat...

Zabytki i historia

Zabytki i historia 27.02.12

Poniedziałek, 27 lutego 2012 · dodano: 27.02.2012 | Komentarze 22

Wiosna dużymi krokami zbliża się, więc znów coraz częściej pojawiać się będą wpisy z cyklu "Historia i zabytki", pod którą kryć będą się m.in moje dojazdy do i z pracy.

Kościół Najświętszego Serca Pana Jezusa - Trójnawowy kościół wybudowano z żelbetu na planie prostokąta, z półkoliście wyodrębnionym zamkniętym prezbiterium, według projektu architekta Bernarda Stahla dla parafii ewangelickiej. W 1913 wmurowano kamień węgielny, budowę ukończono w 1919. Od początku aż do 1945 pełnił funkcję ewangelickiego kościoła garnizonowego w Szczecinie.

Prawdopodobnie był pierwszą w ówczesnym państwie pruskim budowlą sakralną konstrukcji żelbetowej.

Więcej na temat jego historii można poczytać tutaj

Kościół w latach 1920-1930. Zdjęcia z Fotopolska

Rano rześko, -2*C, jezdnie na niektórych odcinkach oszronione, wiatr mniejszy dużo niż wczoraj. Wieczorem przez chwilę pokropił deszcz.

Po cywilnemu do Szczecina

Niedziela, 5 lutego 2012 · dodano: 05.02.2012 | Komentarze 23

Jak już pisałam wpis wcześniej, akumulator odmówił mi posłuszeństwa. Podłączyłam więc wczoraj rzecz martwą do prostownika, celem uzdrowienia go choć na chwilę. Dziś jednak miałam spotkanie z klientką, cóż..., tak się składa, że czasami muszę popracować też w weekendy... :(. Na samą myśl, że musiałabym pojechać autobusem (akumulator jeszcze się uzdrawia, a mrozy nie ustępują)... .
Wybieram więc opcję optymalną, nie jestem uzależniona od środków komunikacji miejskiej, co to albo przyjedzie, albo nie..., akumulator mi nie wysiądzie (chyba że właścicielka nie da rady i zamarznie... ;)) i pewnie jeszcze bym kilka powodów znalazła, ale te mi wystarczają, no może jeszcze moja cykloza....
Tak więc wsiadłam na rowerek i kierunek Szczecin...

Chodniki odśnieżone (ścieżka rowerowa też, ta znajduje się po drugiej stronie ulicy, nie lubię nią jeździć, bo jest dużo przejść ze światłami, wolę tę stronę k. cmentarza :))
W biurze zostawiam rower i udaję się na spotkanie. Potem krótka rundka po mieście, oczywiście rowerkiem.

Tzw. Deptak Bogusława. Odnowione kamieniczki pięknie się prezentują. Szczecin pięknieje z dnia na dzień :)

Plac Zgody

Dziś krótko..., zimno... . Ubranie cywilne w taki mróz... to trochę za mało. Niby nie zmarzły mi dłonie, czy stopy ale..., spodnie jeansowe i pod spodem spodnie termoaktywne to nie ten zestaw. Ręce wyciągnięte z rękawic szybko marzną. Na samą myśl nie chce mi się robić fotek :/

Ogródki działkowe przed cmentarzem

Miejmy nadzieję, że zima szybko odpuści :)

• Sprzęt Łunibajczyk

Ruiny, chatki, domy, dworki, rezydencje...

Środa, 28 grudnia 2011 · dodano: 28.12.2011 | Komentarze 17

Bezrzecze - ul.Szeroka

Zajezdnia tramwajowa - Al Wojska Polskiego

Ten domek stoi sobie na rozwidleniu szyn wychodzących z zajezdni. Fajnie mają mieszkający tam... :)))

Ul. Ks.Piotra Wawrzyniaka

Trasa Zamkowa

Wtorek, 27 grudnia 2011 · dodano: 27.12.2011 | Komentarze 10

Po 8-godzinnej, intensywnej pracy przy komputerze, zamarzyła mi się, po powrocie do domu, jakaś przejażdżka na rowerze, tak, dla odreagowania obowiązków zawodowych. Pomyślałam, ze dzisiaj pojadę na Trasę Zamkową bo wczoraj, wracając z wycieczki, zauważyłam, że można kilka nocnych fotek ciekawych pstryknąć. Poniżej kilka ujęć z Trasy Zamkowej.

Wybaczcie, ze taki krótki opis, ale dziś nie mam siły do dłuższego wpisu :)

Pożyczak :)

Sobota, 17 grudnia 2011 · dodano: 17.12.2011 | Komentarze 29

Noc prawie nieprzespana, wiatr grał gdzieś w kominach i wszelkich dziurach tak donośnie, że często budziłam się za snu. Rano wstałam z planami odstawienia Krossa do serwisu Madbike, ale spojrzawszy w okno na razie zrezygnowałam. Padał deszcz, wietrzysko dalej panoszyło się wszędzie jak dzikie. Myślę sobie, co ja szalona by w taką pogodę..., a co to czasu w przyszłości nie będzie... . Około 12.00 zaczęło się przejaśnić, znów walka, jechać, nie jechać. W końcu spojrzałam na prognozy długoterminowe, z których dowiedziałam się, że czas przyszły to deszcze pomieszane ze śniegiem... . Z drugiej strony pomyślałam dalej, nie jestem zwolenniczką świątecznych uczt, siedzenia za stołem, a jak spadnie śnieg..., co ja będę robiła? Trochę posiedzę, ale szlag mnie nagły trafi, gdy okaże się, że mogłabym jechać, ale nie na tych oponkach, a Kross, specjalista zimowy na grubych oponach, stoi sobie, ale... brak mu przeglądu.
Uff... decyzja zapadła, ubrałam się szybko i wsiadłam na rower. Pojechałam do serwisu. Po drodze jednak, kilka fotek :)

Sami widzicie, ze zachmurzenie nie wróży nic dobrego. mam nadzieję, że zdążę przed deszczem :)

Coby nie było, że u mnie tylko piękne kamienice to czas na zmiany. Osiedle Reda

W Szczecinie sporo się dzieje, na każdym kroku nowe inwestycje. Oby były trafione.

Co ja zrobię, że kocham piękne kamienice... . Kamienice przy Al. Bohaterów Warszawy

Cześć przedwojennych, a cześć odbudowanych zaraz po wojnie

W końcu dotarłam do MadBike, zestawiałam rowerek miłej obsłudze, porozmawiałam o podróżach rowerowych z sakwami i z plecakiem, uzgodniłam, co ma obejmować przegląd, zapytałam o rowerek zastępczy bo do Przecławia wiadomo... . Gdy tak rozprawiałam, to odwiedził sklep nasz dobry znajomy :) monter61. Przyjechał by z jednym z serwisantów wybrać się na przejażdżkę :)
Jaki świat mały :))

Pożyczaka wzięłam, tak nazywa się rowerek zastępczy dla klientów serwisu. Obsługa na najwyższym poziomie :)

Troszkę pokręciłam się po Centrum.

Dalej Al. Bohaterów Warszawy

Postanowiłam powoli wracać do domu. Zastanawiałam się jeszcze, czy wydłużyć trochę dystans, czy tez wracać do domu... . Kilka fotek kamienic i kieruję się poprzez Potulicką na Gumieńce.

A to już Potulicka. Wymaga zmian, mam nadzieję, że to wkrótce nastąpi :)

Buraki stoją na ścieżce :(

Teraz chwila zastanowienia, jechać przez Stobno, dalej prze Będargowo, czy w mieście przez Europejską...? Postawiłam jednak na miasto. Wiatr dalej szaleje, a na otwartej przestrzeni będzie nadzwyczaj upierdliwy :)
A w dodatku te chmury nic dobrego nie wróżą :)

Oj wiem, same usprawiedliwienia. Ale wierzcie mi, wiatr jest okropny :))

Pożyczak na ścieżce rowerowej na Bronowickiej :). Trochę nie mogę przyzwyczaić się do biegów w piaście i do tego hamulec w pedałach... ;)

Suma summarum nie jest tak źle, grudzień, na liczniku 24 km.... :). Do domku zdążyłam przed deszczem :))

Szczecin nie jest...

Sobota, 10 grudnia 2011 · dodano: 10.12.2011 | Komentarze 14

... wioską z tramwajami. Dziś sobota, niedługo święta, czas pomyśleć o porządkach. Po 15.00 jednak nie wytrzymałam i ubrałam się by przejechać się co nieco w ramach odpoczynku po sprzątaniu :).
Dziś krótka rundka w okolice Zamku Książąt Pomorskich i następnie Wały Chrobrego po to by pokazać Wam kilka ładnych miejsc w naszym pięknym Szczecinie, bo obalić opinię, ze Szczecin to wiocha...

Oto kilka fotek z mej wycieczki popołudniowej o zmroku :)

Plac Zwycięstwa

Parafia polskokatolicka św. Apostołów Piotra i Pawła

Zamek Książąt Pomorskich

Wały Chrobrego

Jak przystało na Szczecin...

Parafia prawosławna pw. św. Mikołaja

Obiecałam sobie, ze ozdób świątecznych na razie starczy, ale nie wytrzymałam...

Wyzwolenia

Do domu wróciłam dojeżdżając Jagiellońską i Witkiewicz do Europejskiej i dalej Cukrową do domku. Ciepło dzisiaj, choć myślałam, ze będzie bardziej wiało. Przed wyjściem z domu w kominie mocno śpiewała wiatr :)

Szczecin nocą...

Czwartek, 8 grudnia 2011 · dodano: 08.12.2011 | Komentarze 12

Po ostatniej przejażdżce po Świątecznym Szczecinie rozochociłam się na nocne fotki. Pojechałam już późno, bo ok. 19.00 do Szczecina, by pstryknąć kilka fotek. Pogoda jeszcze ładna, jak na tę porę (i dnia i roku :))

W oddali ul. Autostrada Poznańska

Ul. Łaziebna

Ul. Tkacka

Deptak księcia Bogusława X

Powrotna droga już troszkę pod wiatr, ale temperatura jeszcze znośna. Może tak jeszcze przez chwilkę zima da nam spokój :)

Zabytki i historia 17.10.11

Poniedziałek, 17 października 2011 · dodano: 18.10.2011 | Komentarze 14

Po wczorajszej wycieczce nogi jak z waty. Jednak skusiłam się na rower by rozruszać obolałe trochę mięśnie. Coraz chłodniej w rannych godzinach :(

Kamienica przy ul. Księdza Piotra Ściegiennego. Czyż nie jest urocza? :))

Zabytki i historia 15.10.11

Sobota, 15 października 2011 · dodano: 15.10.2011 | Komentarze 10

Ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Ciąg odrestaurowanych kamienic. Nasze miasto robi coraz piękniejsze :))

Zimna jesień zbliża się nieuchronnie do nas. Wyruszając dziś przed 10.00 z domu napotkałam szron na trawie w zacienionych miejscach. Bryyy.

W słońcu jednak, promienie słoneczne dawały dużo ciepła :))

Zabytki i historia 14.10.11

Piątek, 14 października 2011 · dodano: 14.10.2011 | Komentarze 3

Rano i późnym popołudniem już mocno chłodno, jak dobrze, że rękawiczki i opaska na uszy jest już w moim rowerowym ekwipunku :)

Kamienica na ul Małkowskiego. Coraz więcej odnowionych kamienic w Centrum i w Śródmieściu Szczecina. Aż oko się cieszy :))