Czarna Łąka, Sowno, Reptowo i 40-tka ;) | rowerzystka.bikestats.pl Rowerkiem przez świat...

• Sprzęt Łunibajczyk

Czarna Łąka, Sowno, Reptowo i 40-tka ;)

Sobota, 21 kwietnia 2012 · dodano: 22.04.2012 | Komentarze 15

Dzisiejsza wycieczka była częściowo służbowa, częściowo wycieczkowa, a częściowo imprezowa. Umówiłam się z klientami w Czarnej Łące pod kościołem...,

...wcześniej jednak, zaplanowaną miałam na sobotę dłuższą wycieczkę, zresztą, jak zwykle. Aby połączyć przyjemne z obowiązkami, pojechaliśmy rowerami. Po spotkaniu przechodzimy w część wycieczkową, z Czarnej Łąki wróciliśmy do Pucic, a dalej już Kliniska Wielkie, przez las do Strumian...

...i do Sowna

Neogotycki kościół z przełomu XIX i XX w. Wewnątrz znajduje się, wykonany w połowie XVI. W kruchcie kościoła znajduje się wykonana z piaskowca, szesnastowieczna płyta ku pamięci Mikołaja Hinze, zmarłego w 1599 roku, błazna księcia Jana Fryderyka. Nie udało nam się jednak zobaczyć osobiście płaskorzeźby "O nieszczęsnym błaźnie Mikołaju" ponieważ kościół był zamknięty. Błazen ten zmarł na zawał serca podczas swej "egzekucji" wykonanej przy pomocy kiełbasy i zainscenizowanej dla żartu przez swojego pana - księcia Jana Fryderyka. Książę poruszony śmiercią swego błazna kazał wyprawić mu wspaniały pogrzeb i ufundował płytę pamiątkową na jego cześć).

Koniki

Wyruszający na żerowisko bociek

Koło młyńskie, pozostałość po wiatraku koźlaku

Jedziemy do Wilichówka, droga choć szutrowa, to całkiem dobra. Jest cieplutko - to dzięki Basi Misiaczowej bo odtańczyła taniec słońca, ciszę przerywa świergot ptaków, motyle tworzą w powietrzu esy-floresy.

W Wielichówku bocian wysiaduje jaja (widać tylko jego główkę - szkoda, że nie mam takiego zoomu, jak Janusz)

Troszkę kluczymy po polnych i leśnych ścieżkach, ale wogóle nam to nie przeszkadza.

Reptowo

W Reptowie przejazd kolejowy otwierany na żądanie, jest kamera jak i przycisk. Dość długo staliśmy przed szlabanem, zanim zorientowaliśmy się, czemu szlaban jest zamknięty. Było przy tym dużo śmiechu :)

A tutaj trochę zwierzyny (dla tych, co boją się odwiedzać las)

Odpoczywamy ;)

Kościół z 1929 r.

W miejscowości Niedźwiedź

Droga do Wielgowa - pięknie i coraz cieplej

Po rozstaniu się na Trasie Zamkowej jadę k. Katedry...

...i dalej na Ku Słońcu, by przejść w część imprezową, tzn. "40 lat minęło i jeden dzień" u Misiacza na działce ;)
Tam spędzam wspaniałe popołudnie przechodzące we wspaniały, późny wieczór, wśród znajomych bikerów i innych uczestników imprezy, ale o tym będzie zapewne więcej u Siwobrodego ;) i u Gospodarza zamieszania ;)

Ślad zapisany tylko do miejsca biesiadowania.

Kategoria 2012

DaDasik
| 11:14 wtorek, 24 kwietnia 2012 | linkuj Świetna jazda!!
mimoza15
| 21:06 poniedziałek, 23 kwietnia 2012 | linkuj Super wycieczka , a i robota po drodze załatwiona i na koniec imprezka, nie zmarnowana ani chwila.
Ludki brzozowe są przeurocze
rowerzystka
| 22:29 niedziela, 22 kwietnia 2012 | linkuj Miło mi, że podobają się Wam moje zdjęcia i relacje. Jest to motorem do następnych wpisów. Mirek zabawa była przednia, zresztą bikerzy, to wesołe towarzystwo :)
@benasek ale wpisu jeszcze nie widziałam
Januszu zazdrość, mam nadzieję, że w pozytywnym znaczeniu :)
@Misiacz było mi miło :)
Łukasz imprezowałam do późna ;)
Marku w naszych rejonach nie występują chyba domy podcieniowe, przynajmniej ja nie spotkałam się. Ten jest tylko drewniany bez podcienia.
Asia, Wy także :)
@JoannaZygmunta :)
@Nefre masz rację, są super, ktoś ma talent :)
@giorginio12 :)
@Jaszek te zwierzaczki znajdują się na prywatnym terenie i są ogrodzone siatką :/
Jaszek
| 20:32 niedziela, 22 kwietnia 2012 | linkuj Małgosia, a te drewniane zwierzaki i ufoludki na ławeczce to jakieś ogólnodostępne miejsce?
giorginio12
| 19:52 niedziela, 22 kwietnia 2012 | linkuj Po takiej wyprawie miłe zakończenie :)
Nefre
| 19:50 niedziela, 22 kwietnia 2012 | linkuj Drewniane zwierzaczki- super:))))
JoannaZygmunta
| 18:05 niedziela, 22 kwietnia 2012 | linkuj Fajoska wycieczka zakończona super przyjemnie :)
Jana
| 17:47 niedziela, 22 kwietnia 2012 | linkuj Miły dzień miałaś - Tak trzymać !!
lukasz78
| 17:10 niedziela, 22 kwietnia 2012 | linkuj Ładny dystansik, po takim przebiegu fajnie poimprezować :)
Misiacz
| 17:09 niedziela, 22 kwietnia 2012 | linkuj Dzięki za przybycie i Twoje miłe towarzystwo :).
jotwu
| 16:01 niedziela, 22 kwietnia 2012 | linkuj Seria pięknych zdjęć ,do tego uroczo opisanych - z największą przyjemnością czekam zwykle na Twoje kolejne wpisy. Są one dla mnie szczególnie cenne, bo swoje wycieczki planujesz po terenach, których nie znam. Uchwyciłaś zdjęcie bociana w locie, żre mnie zazdrość -:(
benasek
| 11:16 niedziela, 22 kwietnia 2012 | linkuj Też wczoraj fotografowałem młyn... Tyle, że po drugiej stronie Odry!
srk23
| 11:10 niedziela, 22 kwietnia 2012 | linkuj Jednym słowem "Trzy w jednym", a najważniejsze że dobrze się bawiłaś.