Maszewo | rowerzystka.bikestats.pl Rowerkiem przez świat...

Maszewo

Niedziela, 25 marca 2012 · dodano: 25.03.2012 | Komentarze 33

Zbiórka o 9.00 na Moście Długim... . Jest chłodno, słońce skryło się za chmurami. Dziś mamy do czynienia z wiatrem północno-zachodnim i północnym. Wyglądana to, że na razie nam sprzyjać będzie.

...kierunek..., niespodzianka :). Zobaczymy, co wymyślił dziś, mój kompan rowerowy... .
Opuszczamy Centrum

Poprzez Dąbie, Załom, Pucice i Kliniska Wielkie jedziemy do Rurzycy.

Kościół w Rurzycy

Ten dom przyciąga wzrok

Pogoda dzisiaj dużo gorsza, niż wczoraj. Niby słoneczko wyszło zza chmur, ale wiatr północny mocno ochładza powietrze.
Goleniów

Ten dinozaur zaprasza dzieci i młodzież do nauki na ul.Szkolną 13

Mosty - Kościół parafialny pw. Matki Bożej Gromnicznej został zbudowany na gotyckich fundamentach z XV wieku, w wieku XVIII i XIX., w stylu neogotyckim. Świątynia zbudowana z czerwonej cegły i kamienia. Wejście od strony ceglanej wieży dzwonnej, dwukondygnacyjnej, przykrytej spadzistym dachem, przez neogotycki portal. Kościółek to prosta budowla salowa, z wydzielonym prezbiterium

Na tej pięknej szosie nie tylko pędzące samochody mijamy :)

Maszewo, w tej miejscowości jest co zwiedzać. My tylko pobieżnie focimy ciekawe obiekty na naszej trasie - baszta Francuska z XIV-XV w., gzyms wieńczący z 1884 roku, styl gotycki. Kształt przyziemia baszty jest zbliżony do kwadratu, trzon główny ma kształt walca. Ściany baszty zostały wzniesione z surowego kamienia polnego (w przypadku przyziemia) oraz z cegły ceramicznej (powyżej przyziemia). Wejście do baszty znajduje się w elewacji równoległej do murów obronnych.

Budynek Poczty Polskiej

Piękne kamieniczki

Na pierwszym planie ogromny i piękny dąb, już dawno nie widziałam tak pięknego dębu. Tuż za nim onieśmielający też wielkością kościół, budowany od 4. ćwierci XII do połowy XV wieku. Jest budowlą gotycką o formach charakterystycznych dla architektury miejskich far Pomorza Zachodniego. Budowę ukończono przed 1358 rokiem, bowiem w tym roku miało miejsce poświęcenie fary. Od 1604 do 1741 r., z powodu złego stanu wieży, nie używano dzwonów kościelnych. W roku 1741 zbudowano nową wieżę, która spaliła się od uderzenia pioruna w roku 1819. Wybudowana w latach 1821-22 nowa wieża kościelna przetrwała do naszych czasów. Zwieńczenie pochodzi z 1868 roku. W czasie II wojny światowej kościół w Maszewie został częściowo uszkodzony, miał też zniszczony w 80%. dach, który naprawiono jeszcze w 1945 r.

Darż - Kościół neogotycki zbudowano w XIX w. z cegły.
Założony na rzucie prostokąta, z węższym 5 - bocznym prezbiterium przy szczycie wschodnim; wieża na planie kwadratu, zwieńczona smukłym hełmem stożkowym i krzyżem; korpus i prezbiterium kościoła - oszkarpowane (przypory 2 - uskokowe), urozmaicony detal ceglany, we fryzach i gzymsie.

Przemocze - Pierwsza wzmianka o kościele pochodzi z XV w. Kościół został zbudowany na planie czworoboku, z wieżą od zachodu. Został wzniesiony z kamienia, od wschodu w stylu gotyckim, blendowany. Wieża w górnej części rozczłonkowana blendami ostrołukowymi i okrągłołukowymi, zakończona 4-boczną drewnianą latarnią, zwieńczoną wysokim wysmukłym hełmem. W XIX w. portale - południowy i zachodni - oraz okna przemurowano.

A oto Ina, która jeszcze dwa tygodnie temu tworzyła piękne rozlewiska...

Powoli zbliżamy się do Wielgowa

Z Wielgowa, poprzez Dąbie wracamy do Szczecina i na Wałach Chrobrego rozstajemy się. Wycieczka super, tylko ten wiatr północny...

Moja Nokia znów niewytrzymała ciężkości wycieczki i obok Kaskady odmówiła posłuszeństwa, więc ślad na GPS znów niepełny.

Kategoria 2012

benasek
| 12:17 niedziela, 8 kwietnia 2012 | linkuj Życzę również zdrowych, wesołych, rowerowych świąt... Oby w tym roku zając z prezentami wszystkich mile zaskoczył!
Gryf
| 20:43 sobota, 7 kwietnia 2012 | linkuj Zdrowych i spokojnych Świąt :)
siwobrody
| 17:33 sobota, 7 kwietnia 2012 | linkuj Ja również dziękuję za życzenia.
I tak patrząc za okno , to jedyne co chciałbym życzyć to pogody i nie tylko ducha.
guitarowa
| 16:04 sobota, 7 kwietnia 2012 | linkuj Dziękuję za życzenia, wzajemnie.
No i ładniejszej pogody :)
sikorski33
| 14:53 piątek, 30 marca 2012 | linkuj Znowu piękna trasa, i jak zwykle ciekawa fotorelacja:) Do tego ładny dystansik:)
Pozdrawiam
zielonamila
| 14:51 środa, 28 marca 2012 | linkuj Piękna wycieczka i super zdjęcia. Pozdrawiam
iskiereczka74
| 12:12 środa, 28 marca 2012 | linkuj Widzę, że nie tylko ja lubię kościoły i kosciółki, kaplice i kapliczki :-)
rowerzystka
| 17:04 wtorek, 27 marca 2012 | linkuj @dornfeld i tak nie dorównuję Tobie :))
@grigor86 ale jesteś znawcą dinozaurów :)
@siwobrody masz rację, pamiętam jezioro, nawet przez chwilę pomyślałam, aby zrobić tam przystanek, ale właśnie zjazd z tej górki spowodował, że jednak pojechałam dalej :)
siwobrody
| 15:08 wtorek, 27 marca 2012 | linkuj No i jak widzę zrobiłaś prawie taką trasę jaką robię co środę .... samochodem.
Co do plaży to przypomnijcie sobie jak wjeżdżaliście do Maszewa .
Najpierw z górki i wtedy po lewej stronie było jeziorko i plaża oraz jakaś knajpka a następnie musieliście wjechać na górkę gdzie po prawej była restauracja i stacja paliw.
Tak przy okazji powiem że w Maszewie w każdą ostatnią sobotę albo niedzielę miesiąca odbywa się tam jedyny w okolicy targ koński.
grigor86
| 09:20 wtorek, 27 marca 2012 | linkuj Ależ tu ciekawostek jak patrzę na zdjęcia z wycieczki. Ten tyranozaur to super sprawa przed szkołą! Maszewo jest cudne!
dornfeld
| 06:01 wtorek, 27 marca 2012 | linkuj Co mogę jeszcze napisać do wypowiedzi poprzedników ?
rowerzystka
| 21:55 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj @oclahomapl Maszewo piękna miejscowość
Tunia o plaży nic mi nie wiadomo, może innym razem coś wywęszę :)
@Nefre oj tam, oj tam :))
@shrink wiało i to nieźle. A Nowogard..., w sumie..., czemu nie. Ale to już bliżej lata, bo dystans troszkę dłuższy. Wtedy poproszę Cię o wskazówki :)
Nefre
| 21:01 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj Za dystans normalnie szóstaka z plusem, relacja na siódemke z plusem:))))
tunislawa
| 20:43 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj Kiedyś nawet miałam zamieszkać w Maszewie ...ale jakoś nie mam do niego sentymentu ...pamiętam, ze była tam plaża ..jest jeszcze ?
oclahomapl
| 20:16 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj I like Maszewo :)

Świetna relacja zresztą jak zawsze.
rowerzystka
| 18:12 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj @lukasz78do Warszawy jakoś nam nie po drodze ;))
@mimoza15 dziękuję :)
@Marek1985 sama byłam mile zaskoczona zabytkami w Maszewie
Mirku dziękuję :)
Januszu, jak zawsze jesteś bardzo miły :). Moje wycieczki rowerowe to tylko chęć zobaczenia kawałka świata :)
@Ritha :)
@giorginio12 świat rowerowy jest mały...
giorginio12
| 17:11 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj Blisko mojej okolicy gdzie niedawno byłem :))
Ritha
| 16:21 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj 118 km - pięknie! :)
jotwu
| 13:50 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj Coś ostatnio mój Firefox szwankuje, bo nie widzę tu swego porannego wpisu, w którym wyraziłem swój podziw wobec Ciebie za te wielokilometrowe (co najmniej potrójny maraton to Twoja norma) wycieczki, które jednak w żadnych wypadku nie mają charakteru nabijania licznika kilometrami, lecz mają typowy charakter krajoznawczy, wzbogacony o dokumentację zdjęciową.
Małgosiu, ponad wszelką wątpliwość jesteś über alles !
srk23
| 12:53 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj Małgosiu, faktycznie się już na dobre"rozkręciłaś" (relacja, foty jak zwykle na wysokim poziomie).
mimoza15
| 07:52 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj Piękna wycieczka, fotki też, a i dystansik zacny , gratulacje
lukasz78
| 07:48 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj To Wy w tym Szczecinie nie macie drogowskazu na Warszawę tylko na jakąś Jelenią Górę?! Ja sobie to zapamiętam :))
rowerzystka
| 07:39 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj @DaDadsik i @Jocker dziękuję :)
@benestek, tak to dziś rzadkość :)
@JoannaZygmunta Ina w sumie to mała rzeczka, dopiero na wiosnę, przy roztopach, robi wielkie wrażenie
@michuss dziękuję za wskazówkę, wkradł się błąd, już poprawiłam
@Hubi75 kiedyś wielu obiektów nie można było fotografować ;)
Hubi75
| 07:10 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj Zdjęcie poczty. Kiedyś nie można było poczty fotografować, bo jak to mówił Smoleń - CIA nie wie gdzie jest w Polsce poczta i nie może wysłać bomby, co by pocztę wysadzić :)
Kolejna super wycieczka. Kiedy ja się zorganizuję na jakiś dłuższy wypad?
michuss
| 06:50 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj To Maszewo miało szczęście, bo w takiej np. Chojnie dach został zrobiony dopiero pod koniec lat dziewięćdziesiątych;)

Przy okazji-nie wiem czy jest błąd w opisie, czy się nie znam, ale kościół w Przemoczu moim zdaniem nie jest otynkowany:)
JoannaZygmunta
| 05:50 poniedziałek, 26 marca 2012 | linkuj Faktycznie Ina bardzo się pomniejszyła
Jocker
| 22:25 niedziela, 25 marca 2012 | linkuj Ładny dystans i fajna relacja, w PL jest co zwiedzać.
benasek
| 22:20 niedziela, 25 marca 2012 | linkuj Spotkać dziś zaprzęg konny nie jest łatwo. Zawsze takie fotografuję, o ile mam przy sobie aparat...
DaDasik
| 21:55 niedziela, 25 marca 2012 | linkuj Kolejna piękna trasa w wykonaniu Rowerzystki :)