Pierwszy rajd Misiaczów i reszty | rowerzystka.bikestats.pl Rowerkiem przez świat...

Pierwszy rajd Misiaczów i reszty

Niedziela, 12 lutego 2012 · dodano: 13.02.2012 | Komentarze 16

Któregoś dnia na forum RS Misiacz zaproponował trochę inny sposób na aktywność fizyczną, a mianowicie, pieszy rajd po Puszczy Wkrzańskiej.

Pomysł przyjęłam z wielką aprobatą i dziś rano, przygotowana do pieszej wycieczki, wyruszyłam rowerkiem do Centrum Szczecina. W biurze zostawiłam rower, a już dalej, dzięki uprzejmości Państwa Misiaczów, dostałam się z nimi, z Gryfem i Bronikiem, samochodem na umówiony punkt zbiórki.
Jakież było nasze miłe zdziwienie, gdy zobaczyliśmy tam dosłownie tłum chętnych do maszerowania po lesie. Było nas razem 16 osób.

Ruszyliśmy w kierunku Jeziora Głębokiego, dokąd poprowadził nas Misiacz

Zdjecie autorstwa Misiacza

Przed Głębokim krótki postój na grzańca z termosu lub ciepłą herbatkę. Przy takim zimnie należy się rozgrzewka.
W Puszczy mnóstwo ludzi, wszyscy wylegli z domów by odpocząć na świeżym powietrzu.

Humory dopisywały, było miło i sympatycznie. Od Głębokiego przewodnictwo przejął
Siwobrody, to jego rewiry z racji zamieszkiwania w pobliżu.
Zamysłem jego było przeciągniecie nas po wszelkiego rodzaju pułapkach w postaci śliskich nawierzchni oraz głębokich wąwozów.

Przed zaliczeniem sprawności zdobywania wąwozów nasz przewodnik pokazuje nam wielorodzinne drzewo ptasie. Pokazał nam też miejsca, gdzie późnym latem można wybrać się na jeżyny.

Zdjęcie autorstwa sakwiarza

Nadszedł czas na atrakcje, nie myślcie sobie, że Szczecin jest płaski jak stół, tu też można pochodzić po pagórkach

Zdobywamy szczyty

Chwila zastanowienia, gdzie dalej się udać... . Siwobrody zamierza poprowadzić nas do Pilchowa, by tam przy ognisku upiec kiełbaski. Tu jednak inicjatywę przejmuje Sierżant Monter, mówiąc, że kiełbaski to w połowie trasy zazwyczaj się piecze, a my dopiero mamy 5 km za sobą. Idziemy dalej, na razie nici z kiełbasek :/

Dobrze, że pozwolili grzańca łyknąć, bo temperatura była, jak to mówi Misiacz, rześka :)

Zdjęcie autorstwa sakwiarza

Co niektórzy myślą sobie - "Może by tak niepostrzeżenie pozostać w tym szałasie, odpocznę sobie troszkę osłonięta od zimna i ewentualnie wiatru..."

Nie ma lekko, Sierżant Monter i reszta układają dalszą trasę, choćby do Nowego Warpna na skróty...

Cóż..., szlaki się pomyliły i na całe szczęście trafiliśmy na miejsce, gdzie spokojnie mogliśmy jednak przystąpić do pieczenia kiełbasek. Panowie zebrali chrust...,

...który dołożyliśmy już do palącego się ogniska. Pieczenie kiełbasek odbyło się w miłej atmosferze.

Po dość długim biesiadowaniu powróciliśmy do miejsca zbiórki, część uczestników odłączyła się po drodze wybierając komunikacje miejską. Ja z Państwem Misiacz, Bronikiem i Gryfem powróciłam do biura, skąd rowerkiem popedałowałam do domu.
Było bardzo sympatycznie, poznałam nowych ludzi, spędziłam aktywnie i przyjemnie czas. Dziękuję Państwu Misiaczom za transport i za kiełbaskę, Siwobrodemu i Sieżantowi Monterowi za atrakcje na trasie i wszystkim uczestnikom za fantastyczny dzień. Do następnego razu :)

Kategoria 2012

rowerzystka
| 20:15 czwartek, 16 lutego 2012 | linkuj @akacja68 życzę Ci szybkiego powrotu do zdrowia :)
akacja68
| 18:52 czwartek, 16 lutego 2012 | linkuj Super wyprawa, chodzenie po lesie w fajnym towarzystwem jest bezcenne:) A ja dalej półpaśca leczę:(
rowerzystka
| 23:55 poniedziałek, 13 lutego 2012 | linkuj Ja też nie miałam..., okaże się niebawem, że to tylko mrzonki :))
siwobrody
| 22:19 poniedziałek, 13 lutego 2012 | linkuj Ja nie miałem.
Czyli teoretycznie nie mniej niż 15.
rowerzystka
| 20:36 poniedziałek, 13 lutego 2012 | linkuj I tu wielki znak zapytania :)
Ile osób miało grzańca? :)))
Misiacz
| 20:27 poniedziałek, 13 lutego 2012 | linkuj SRK, to nie było spotkanie z kijami, tylko z grzańcem :)))
Kije miały tylko 4 osoby, a grzańca...:)))
rowerzystka
| 18:33 poniedziałek, 13 lutego 2012 | linkuj @indi, może jakby zarobki Polaków były co najmniej 4-krotonie wyższe, to i rowery nie zmieniałyby tak często właściciela.
@Nefre dziękuję :)
@lukasz78 to prawda, u nas też jest mnóstwo kijkarzy i to w różnym wieku :)
@srk23 na niedzielę coś się szykuje, obserwuj forum RS, miejmy tylko nadzieję, że nie będzie roztopów
@giorginio12 smak pieczonej na ognisku kiełbaski, miłe towarzystwo, z którym można pogawędzić w czasie marszu i inne niespodzianki to urok takich wycieczek
@prim8 jest do przemyślenie Twa propozycja :), a będziesz przewodnikiem?
Tunia dziękuję za pozdrowienia w imieniu uczestników :)
tunislawa
| 18:23 poniedziałek, 13 lutego 2012 | linkuj Pozdrowienia dla wszystkich piechurów ! Czyli jednak rowerzyści też umieją na nogach chodzić !! :))))
prim8
| 17:10 poniedziałek, 13 lutego 2012 | linkuj Polecam Bukową :)
giorginio12
| 16:54 poniedziałek, 13 lutego 2012 | linkuj Bardzo może cieszyć fakt , że nasze społeczeństwo coraz bardziej aktywnie wypoczywa na świeżym powietrzu :)) Zorganizowanie takiej ilości uczestników tylko potwierdza fakt :)))
Smak takiej kiełbaski pieczonej na ogniu to nieocenione doznania kulinarne:))
srk23
| 15:08 poniedziałek, 13 lutego 2012 | linkuj Aż żal ściska , że nie mogłem być z Wami, ale mam nadzieję że jest to pierwsze i nie ostatnie spotkanie z KIJAMI (czekam na następne propozycje).
lukasz78
| 14:43 poniedziałek, 13 lutego 2012 | linkuj Nie wiem, jak w Szczecinie, ale w Warszawie chodzenie z kijami staje się coraz bardziej modne - parę lat temu widok kogoś z kijkami to był ewenement, a teraz jest to widok powszechny, ludziska w bardzo róznym wieku pomykają z tym wynalazkiem.
Nefre
| 14:08 poniedziałek, 13 lutego 2012 | linkuj Piękne fotki - fajnie że było tylu chętnych na wędrówki:)))
rowerzystka
| 10:11 poniedziałek, 13 lutego 2012 | linkuj W zupełności zgadam się z Tobą Januszu, świadomość ludzi, co do wartości spacerów, czy też innej formy aktywnego wypoczynku, wzrosła w ostatnich latach bardzo mocno. Ciszy mnie tez widok, nie tylko młodych spacerowiczów, jak również starszych osób, których to widać na ścieżkach leśnych coraz więcej.
Jeśli chodzi o dokładność GPS-a i licznika rowerowego, to różnice między moimi są rzędu ok. 1-2 km, w zależności od długości trasy. Jak dla mnie, nie jest to zbyt znacząca różnica, a mam podgląd, gdzie byłam i którędy jechałam, jak wracam czasami do archiwum.
Pozdrawiam Cie serdecznie :)
jotwu
| 09:22 poniedziałek, 13 lutego 2012 | linkuj Nie miałem cienia wątpliwości, że wycieczka musi się udać, bo pogoda była idealna na taki spacer. Z pewnością warto było odstąpić od dość ryzykownej obecnie jazdy rowerem. Doskonale znam tereny, po których była prowadzona wycieczka i to z dawnych czasów, gdy miałem psa - ładne szlaki, urozmaicona konfiguracja terenu a to wszystko tak blisko miasta. Ponad wszelką wątpliwość stopniowo zmienia się sposób wypoczynku, coraz więcej osób spaceruje po lesie, część z kijkami, niektórzy na rowerach a inni pieszo. Kiedyś było to nie do pomyślenia, by samotna kobieta spacerowała w okolicach Goplany a teraz to "normalka". Uroczy widok, gdy wokół Arkonki spaceruje z dzieckiem w wózeczku młoda mama lub nawet tatuś. Interesujące są mapki z tras, bo sporo można z nich się dowiedzieć jak długość trasy, ukształtowanie terenu itp. Jestem ciekawy czy przy jeździe na rowerze są istotne różnice w dystansach pomiędzy klasycznym licznikiem rowerowym a wskazaniami GPS ? Pozdrawiam - Janusz