Wieża Quistorpa | rowerzystka.bikestats.pl Rowerkiem przez świat...

• Sprzęt Łunibajczyk

Wieża Quistorpa

Sobota, 3 grudnia 2011 · dodano: 03.12.2011 | Komentarze 19

Wstałam skoro świt (mój świt) ok. 8.30. Miałam dzis nigdzie się nie ruszać, w końcu niedługo święta, może jakieś porządki...? Nie, za oknem temperatura rośnie z chwili na chwilę, słońce nieśmiało przedziera się przez chmury..., jadę!!!
O 10.00 wyruszyłam z domu, w głowie mi świtał kierunek - Wieża Quistorpa w Lasku Arkońskiem. Pojechałam przez Europejską...,

Jeziorko Słoneczne

...a następnie przez Bezrzecze...

...i dalej w kierunku zabytkowej wiaty tramwajowej. Remont jeszcze trawa, nie podjeżdżałam bliżej by zrobić zdjęcie bo pracownicy byli na miejscu.

Z ulicy Arkońskiej...

...skręcam w Lasek Arkoński...

Pogoda wyśmienita do jazdy rowerem, chwilami słoneczko delikatnie ogrzewa powietrze. Dziś spokojnie (na razie ;)). Tydzień temu wiatr powalił trochę drzew

W oddali już widać ruinę, jeszcze tylko małe podejście :)

Wieża Quistorpa

Kilka słów o wieży można przeczytać tutaj.

Taka mała przeróbka ;))

Pojechałam dalej zielonym szlakiem...,

...a następnie skierowałam się w kierunku Osowa

Szybki zjazd na Głębokie i jak zawsze w tamtych stronach, Jezioro Uroczysko :)

Pogoda bajka, słoneczko świeci, postanowiłam zrobić rundkę dookoła J.Głębokiego

Niebo niespodziewanie zachmurzyło się, wiatr chwilami wieje coraz mocniej...

Dalej skierowałam się do Wołczkowa, myślałam, ze może pojadę przez Niemcy do domu, zrobiło się już mocno zimno, ale w Wołczkowie zaczął padać deszcz, więc dalej poprzez Bezrzecze, Redlicę, Stobno wróciłam do domu. Powrót w ekstremalnych warunkach, wiatr wiał jak wściekły, a deszcze zacinał prosto w twarz :(. A było tak przyjemnie...

Kategoria 2011

rowerzystka
| 19:55 środa, 7 grudnia 2011 | linkuj Teresko dziękuję :)
mimoza15
| 18:29 środa, 7 grudnia 2011 | linkuj Cudnie, cudnie, cudnie..... nie mam nic więcej do powiedzenia. Twoje zdjęcia po prostu zachęcaja do odwiedzenia tych miejsc, przejeżdżałam wielokrotnie obok jeziorka Słonecznego jest urocze ale na Twojej fotce to istna perełka
rowerzystka
| 16:44 poniedziałek, 5 grudnia 2011 | linkuj sargath, cóż..., nie te lata... :)
sargath
| 11:08 poniedziałek, 5 grudnia 2011 | linkuj pod wieżę to się podjeżdża na siodełku :))
ciekawa wycieczka :)

Seba - wiosna właśnie przyszła, nie kombinuj :))
rowerzystka
| 20:12 niedziela, 4 grudnia 2011 | linkuj shrink i akacja68 zapraszam :))
akacja68
| 20:06 niedziela, 4 grudnia 2011 | linkuj Wieża wygląda interesująco i zachęca do wycieczki.
rowerzystka
| 18:10 niedziela, 4 grudnia 2011 | linkuj Mirku nie wiem, czy miało by to sens w tym miejscu, ale jako atrakcja turystyczna...
Aniu następnym razem zamelduję, albo jeszcze lepiej, zabiorę Cię , jako przewodniczkę, na wycieczkę :)
sikorski33 dziękuję. Dziś właśnie pogoda podyktowała nam plany wycieczkowe :)
Marek1985 i michuss dziękuje :)
michuss
| 17:05 niedziela, 4 grudnia 2011 | linkuj Gratuluję bogatej dokumentacji fotograficznej z wypadu. ;)
sikorski33
| 12:27 niedziela, 4 grudnia 2011 | linkuj Teraz pogoda decyduje o wypadach rowerowych.Piękny zabytek a tak zaniedbany:( Jak zwykle piękne zdjęcia!
Pozdrawiam
vonZan
| 09:29 niedziela, 4 grudnia 2011 | linkuj szkoda, że wcześniej nie napisałaś, że jedziesz na wieżę, to bym zaprosiła Cię na herbatę :)
srk23
| 07:57 niedziela, 4 grudnia 2011 | linkuj Faktycznie, żal na duszy gdy takie obiekty niszczeją, a można z tego zrobić przepiękny obiekt gastronomiczny, albo coś w podobnym stylu (niestety nie w tym mieście)
rowerzystka
| 07:40 niedziela, 4 grudnia 2011 | linkuj Zwróciłam uwagę na ten drugi obiekt, ale to mój cel na inną wycieczkę. Zimy były ostrzejsze jeszcze za czasów mojego dzieciństwa, a znajduje się w historycznych dokumentach stwierdzenia, ze do Szwecji na saniach jechano :)
jotwu
| 07:32 niedziela, 4 grudnia 2011 | linkuj Miło ogląda się zdjęcia z terenów dobrze znanych zwłaszcza, gdy autor tych zdjęć świetnie sobie radzi z aparatem, tak jak Ty. Przy wieży Quistorpa faktycznie nieco uporządkowano teren ale to wcale nie daje mi wiary w to, że kiedykolwiek zaistnieje możliwość odbudowy tego obiektu. Kiedy przed laty chodziłem w tamte strony na spacery z psem, to dwie potężne figury, stanowiące określone symbole stały na wysokich narożnikach. A żal, że wieża uległa zniszczeniu jest tym większy, że stało się to w końcówce wojny. Co ciekawsze, to na historycznych zdjęciach widać że otoczenie wieży stanowiły młode drzewka, zaczątki dzisiejszego Lasu Arkońskiego. Oglądając planszę przy oberży zwróciłaś z pewnością uwagę na inny obiekt, którego pozostałości można do dziś oglądać w postaci kamiennych murów. Dodam też, że w niedalekiej bliskości wieży był tor saneczkowy, którego początek był w miejscu, gdzie dziś są urządzenia wodociągowe. Nad torem był zgrabny mostek, z którego można było obserwować zjeżdżających saneczkarzy. Widać zimy były ostrzejsze.
rowerzystka
| 23:00 sobota, 3 grudnia 2011 | linkuj Tunia, do południa było fantastycznie ciepło, dopiero po 13.00 pogoda zmieniał się. W tych ruinach byłam jakieś 4 lata temu, ale teraz jest czyściej i chyba zbędną roślinność usunięto z ruin.
@benasek, jakoś nie chce mi się wierzyć, że nastąpi taki dzień :/
Joasiu nie znane są okoliczności, w jakich doszło do zburzenia tego ciekawego obiektu
Nefre
| 22:52 sobota, 3 grudnia 2011 | linkuj Piękna wycieczka, szkoda że wieża popadała w taką ruinę:((( Piękne fotki
benasek
| 22:51 sobota, 3 grudnia 2011 | linkuj Jeszcze przyjdą takie czasy, kiedy odbudują wieżę. Nie wiem tylko kiedy...
Swoją drogą, masz fotograficzne oko...
tunislawa
| 22:40 sobota, 3 grudnia 2011 | linkuj ale piękna wycieczka Ci sie udała w takim niezbyt pięknym dniu ! Te ruiny pamiętam z dzieciństwa....i chyba więcej nigdy tam nie byłam .....Zdjecia śliczne ! :)))